הדרכת בטיחות באתרי בניה: כל מה שחשוב לדעת

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

צילום freepik

בשנים האחרונות כמות תאונות העבודה באתרי בנייה עלתה בצורה משמעותית, כאשר הסטטיסטיקה מראה כי רוב התאונות נגרמו כתוצאה מנפילה מגובה.

במאמר הבא נסביר מה החשיבות בהדרכת בטיחות באתרי בניה, מה היא כוללת וגם, איך תכנון נכון ימקסם את האפקטיביות שלהן בקרב העובדים? כל התשובות.

מה החשיבות בהדרכת בטיחות באתרי בניה?

על מנת לצמצם את תופעת תאונות העבודה ולמנוע נפגעים נוספים בנפש, תקנות הפיקוח על העבודה קבעו כי כל קבלן או בעלים של אתר בנייה מחויבים להעביר לעובדים שלהם הדרכות בטיחות באתר.

את ההדרכות הללו יש לקיים לפני תחילת העבודה, הן לעובדים הקבועים והן לעובדי הקבלן הזמניים שמגיעים לאתר על מנת לבצע עבודות או פרויקטים זמניים.

לאור העובדה שפרויקט הבנייה כולל בתוכו עובדים מסוגים שונים שצריכים להתאים את עצמם לסביבת עבודה משתנה המושפעת גם ממזג האוויר, יש צורך בהדרכה אחידה על מנת שתגרום לכולם לעמוד בנהלים הבטיחותיים ושאף עובד לא יקפח את חייו לשווא.

הדרכת בטיחות – מה היא כוללת?

תחילה, על הקבלן או מנהל האתר להכין עבור העובדים שלו תכנית בטיחות מסודרת שתכלול פירוט של כל ההדרכות, ההיקפים שלהן, המקצוע ואופי הפעילות. את ההדרכות יעבירו אך ורק מדריכים מנוסים בתחום הבטיחות בכלל, ובתחום ההדרכה הספציפית בפרט.

ההדרכה צריכה להיות מותאמת לסוג העובדים ולשפה שהם מדברים. לדוגמא, אם אתר מסויים מעסיק עובדים מסין, על בעל האתר לבצע את ההדרכה בשפה הסינית על מנת שכל העובדים יהיו מעודכנים בנהלים.

הדרכות בטיחות בעבודה צריכות להתבצע כל העת בזמן ביצוע הפרויקט, לאורך נקודות זמן ברורות וקבועות מראש. המטרה בסופו של דבר היא לשמור על העובדים שלכם מעודכנים ולהרחיק אותם מהשגרה היומיומית שיכולה להכניס אותם לאדישות מסוכנת.

כמו כן, במצבים בהם יוזמים פרויקט משנה באתר, יש לקיים הדרכה ספציפית בנושא על מנת שכל העובדים יהיו מעודכנים בנהלים.

לדוגמה, במידה ופרויקט המשנה כולל התקנת פיגומים באתר, על כל העובדים לבצע הדרכה ספציפית בנושא התקנת פיגומים. כך, אתם כקבלנים שמעסיקים מאות עובדים יכולים לצמצם כמה שיותר את הסיכוי לפגיעות מיותרות בנפש.

תכנון מראש לאורך הפרויקט

כל השלבים שציינו צריכים להיות קבועים ומוגדרים מראש בתכנית בהדרכת בטיחות, על מנת לכסות את כל הנושאים הקריטיים. בכל הקשור לענף הבנייה, אסור להשאיר שום דבר ליד המקרה, הכל צריך להיות מתוכנן וקבוע מראש.

כל התכנים המדוברים יצוינו על גבי התכנית ויכללו בין השאר סיכוני בטיחות כלליים, סיכוני בטיחות ייחודיים בגזרות שונות, נוהלי בטיחות כלליים באתר, תגובות במקרי חירום, שימוש בציוד מגן ועוד.

חשוב לציין – האחריות על ההשתתפות בהדרכות הללו חלה על הקבלן, ועליו בלבד. עובד שמילא את חובתו ועבר את כל ההדרכות, יקבל טופס הוראות בטיחות להתנהלות באתר הספציפי.

לפרטים נוספים: https://ilanzada.co.il/

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!