חמש טעויות שכל קוני דירות בפעם הראשונה צריכים להימנע מהן

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

צילום:freepik

קניית דירה בפעם הראשונה זה מרגש. בזמן החיפושים ב"מצוד" אחר דירת החלומות זה עשוי להיות קל להסתנוור מגודל בריכת השחייה, או מחצר הפתוחה המרווחת, או מהמתלה האחורי המדהים על קירות המטבח כדי להתאים לאותם משטחי גרניט וקוורץ חדשים ומרצפות עץ קשות. כאשר קונים פוטנציאלים מתאהבים בנכס, הם לעיתים קרובות יעשו טעויות שעליהם הם יתחרטו אחר כך.

 

הנה חמשת הטעויות שכל קוני הדירות לראשונה צריכים להימנע מלעשות:

 

להתעלם מהתקציב. דעו את המגבלות הכספיות שלכם. עליכם להיפגש עם הבנק המלווה כדי לקבוע מה יהיו המגבלות הכספיות שלכם ואז להבטיח אישור מראש לסכום שאתם יכולים להרשות לעצמכם. אתם צריכים להתחיל לחפש דירה רק ברגע שאתם יודעים בוודאות כמה אתה יכולים להרשות לעצמכם. וכדאי לנסות להישאר בתוך המסגרות הפיננסיות שלכם.

אל תצאו מתוך נקודת הנחה שאתם מרוויחים או עשויים להרוויח יותר כסף. אחד הלקחים שכולנו למדנו הוא שאנשים רבים ומלווים האמינו כי אנשים ירוויחו יותר כסף בשנים הבאות. אל תניחו הנחות כאלה. אנשים רבים באמת איבדו את מקום עבודתם ואז את בתיהם מכיוון שהניחו הנחות כאלה. לכן, אם אתם עומדים לסיים את לימודי ההנדסה, אל תניחו שתרוויחו יותר כסף משמעותית בעוד כמה שנים, גם אם מסלול הקריירה שלכם יהיה בהיר וורוד.

לשגות בחישוב עלויות העסקה הכוללות. אל תזלזלו בהשפעה שעשויה להיות לעלויות סגירת העסקה שלכם. יתכן שתצטרכו לשלם על מוצרים ושירותים נוספים כגון ביטוח, ארנונה, ובהתאם לגודל המקדמה שלך, ביטוח משכנתא פרטי. אבל זה לא הכל. יהיה עליכם גם לשלם לספקי צד שלישי שונים כדי לבצע את המשימות הדרושות להשלמת העסקאות. לדוגמה, סביר להניח שתצטרכו לשלם עבור בדק בית, סקר שוק, שכר טרחת עורך דין רכישת דירה וכו '. לכן, ודאו שיש לכם הבנה מה יהיו התחייבויות עלות הסגירה שלכם לפני השלמת עסקת הנדל"ן.

להיות חשופים לשגיאות בחוזה. הבינו את האותיות הקטנות בחוזה. חוזה המכירה הוא בדרך כלל מספר עמודים מסיבה כלשהי. בדיקות בית, למשל, יכולות לחשוף כמה בעיות משמעותיות בדירה. אך רבים מקוני הדירות הראשונות אינם מבינים את המשמעות הנובעת מסעיפים כאלה ועשויים לבצע בדיקות כאלה מחוץ לתקופת הזמן המוסכמת שנקבעה בחוזה. אם קונה לא מצליח להיות זכאי למימון, אך גם לא עמד בתנאים הקשורים לכך בחוזה, ייתכן שהפיקדון שהופקד בנאמנות עלול להיות בסכנה.

הבינו את החוזה שלכם וודאו כי כל לוחות הזמנים כתובים וידועים או וודא שאתם תהיו זכאים במצבים מסוימים להארכה המתאימה במועדים כאלה. לרוב זה טיפ טוב להתייעץ עם עורך דין לעסקת קנייה של דירה בכדי להבין טוב יותר את הנושאים הללו.

להיות לא מציאותיים. יש קוני דירות ראשונות שפשוט אופטימיים מדי וירכשו נכס שיש לו בעיות משמעותיות מכיוון שהם אוהבים את צבע דלת הכניסה.
אחת השגיאות הנפוצות של קוני בתים לראשונה מתרחשת כאשר מוכר הנכס מציע על דירה או על כל נכס אחר שניתן לו היתר בניה כדין את המחיר המשוקלל של הנכס כפי שהוא כביכול לאחר השלמת הבנייה שפורטה בתוכנית ההיתר שניתן.
אז כך, קוני דירות חייבים לקבל הצעה הכוללת מחיר של הדירה כפי שהיא! אותו היתר לא מעניק לכם בשלב זה את כל ההרחבות המתוארות. מה גם, שניתן להשיגו בעבודה לא קשה ויקרה כל כך, כל עוד אתם מבצעים את הפרוצדורה כיאות.

רוכשים רבים ירכשו דירה בחלק הלא נכון של העיר וחושבים שהם יכולים לפתור את הבעיות בדירה אך מתעלמים מכך שהם לא יכולים לתקן את הבעיות בשכונה. ואולם רוכשים אחרים עשויים פשוט להיות קשים מדי. הם עשויים להגיש הצעות רכישה נמוכות ואז להיות מתוסכלים כאשר הצעה כזו נדחית. ודאו שאתם מציאותיים עם הציפיות שלכם.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!