כל מה שצריך לדעת על היתר בנייה – המדריך השלם

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

אתם עומדים בפני הפרויקט האדיר של חייכם – בניית בית. ולכן הגיוני שתהיו מוצפים בשאלות: מאיפה מתחילים? מהו היתר בניה? מתי צריך להגיש את הבקשה להיתר? ומתי עלולים לדחות את הבקשה להיתר?

במיוחד בשבילכם, הכנו את המדריך השלם להגשת בקשת היתר בנייה – לגזור ולשמור!

אנחנו במשרד ויצמן אדריכלות והנדסה מלווים מאות פרויקטים מידי שנה ובהם בנייה פרטית, פרויקטים מסחריים ומבני ציבור. הטיפ הראשון שלנו עבורכם הוא להיעזר בשירותיו של אדריכל מנוסה ואמין כבר מההתחלה וכך לזכות בליווי מקצועי גם בשלבי הבירוקרטיה והוצאת ההיתרים מול הרשויות השונות – בחירה שתחסוך לכם זמן, כסף וכאב ראש מיותר.

freepik

מה זה היתר בנייה?

היתר בנייה הוא למעשה רישיון שמעניקה ועדת התכנון והבנייה ברשות המקומית לביצוע שינויים בנכס (במקרה של בניית בית חדש הנכס הוא הקרקע) בהתאם לחוק התכנון והבנייה. הוועדה מקבלת את ההחלטה על הענקת היתר הבניה בהתאם לזכויות הבניה הקבועות בתוכנית הבנייה.

להיתר הבניה, שהוא אותו אישור פורמלי, מצורפות תוכניות המבנה, מפת מדידה וגם האישורים הכוללים את פרטיהם של כל הגורמים האחראים ומעורבים בתכנון הבית, הבנייה שלו וגם הפיקוח על ביצוע עבודת הבנייה.

כל בנייה של בית ללא היתר בנייה או שלא בהתאם להיתר הקיים מהווה עבירה פלילית. ובכלל זה גם שימוש בנכס שחורג ממה שנקבע בהיתר ( לדוג' שימוש בקרקע בעלת היתר שימוש לחקלאות למטרות של בנייה למגורים או מסחר כפי שקורה לעיתים בנחלות במושבים ובמשקים חקלאיים).

על פי הקבוע בחוק, יש צורך בהגשת בקשה להיתר בכל מקרה של בניית בית חדש, הריסת בית ישן או תוספת לבית קיים, בין אם מדובר בפתיחת חלון או דלת נוספים, סגירת מרפסת או התקנה של גדר, פרגולה או מחסן ( גם אם אלה בנויים מחומרים קלים).

עדיין מבולבלים? אל דאגה – אתם לא לבד! עם כל שאלה ו/או בירור בנושאי היתרי בנייה ושלבי התכנון הראשונים של הבית, אתם מוזמנים לפנות אלינו וצוות אנשי המקצוע המנוסים של וייצמן אדריכלות והנדסה ישמחו לספק לכם מענה מקצועי, מהיר ואדיב!

חשוב לדעת – מתי אתם עלולים לא לקבל היתר בנייה?

במקרה של סטייה משמעותית מתוכנית הבנייה המקורית של הקרקע ( תב"ע), כמו למשל במקרה של בניית בית מגורים על קרקע בעלת ייעוד חקלאי, או הרחבה של נכס פרטי על חשבון שטח ציבורי ( לדוג' – הוספת חדר לדירת קרקע בבניין משותף); הועדה המקומית או המחוזית לא תעניק היתר בנייה.

במקרים כאלה, יש צורך בהליך ארוך יותר של שינוי תכנית המתאר של הקרקע (תמ"א) – רק לאחר שאושר שינוי תכנית המתאר ניתן יהיה להגיש בקשה להיתר בנייה על סמך ייעוד הקרקע בתוכנית המתאר החדשה.

זכרו – לכל שאלה יש תשובה ולכל בעיה יש פתרון – התקשרו אלינו עכשיו או השאירו פרטים באתר ואנו נחזור אליכם בהקדם עם מענה מקצועי ויעיל לכל סוגיית בנייה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!