משרד הבריאות רישוי עסקים

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

משרד הבריאות רישוי עסקיםמשרד הבריאות רישוי עסקים

משרד הבריאות אמון על שמירה על בריאותו של הציבור הרחב המתגורר בישראל, ולכן פועל ללא לאות לצורך אכיפת תקנות הבריאות בבתי עסק קטנים וגדולים המשרתים את הקהל. משרד הבריאות רישוי עסקים הינו הליך מחייב עבור בתי עסק המעוניינים להוציא רישיון עסק חוקי, זאת לצורך הקמה / חידוש והפעלה של העסק בהתאם להוראות החוק.

חוק רישוי עסקים מפרט את התקנות המחייבות כל בית עסק לצורך קבלת הרישיון המיוחל, כאשר בתי עסק שיש להם קשר ישיר לבריאות הציבור מחויבים בנוסף לעמוד בתקנות של משרד הבריאות. הגוף הממונה על בחינת שמירת התקנות בבתי עסק אלו הינה המחלקה לבריאות הסביבה, שהיא מחלקה המסופחת אל משרד הבריאות בישראל. 

כיוון שקיימים בתי עסק מסוגים שונים שלהם קשר לבריאות הציבור, תקנות רישוי  עסקים מטעם משרד הבריאות מחולקות לקטגוריות נפרדות אותן נסקור במאמר הבא.

רישוי עסקים לאתרי רחצה

אתרי רחצה המיועדים לשירות הציבור הרחב הינם בריכות, חופי רחצה וכן מקוואות המשמשות קהל של טובלים וטובלות. כיוון שהפן התברואתי בבתי עסק אלו קשור למים בהם הציבור בא איתו במגע, קיימות תקנות מחייבות לשמירה על איכות המים במקומות אלו, ביניהם גם שטחים נפרדים למקומות הרחצה כמו שירותים, מקלחות והמלתחות במקום.

בריכות שחייה משמשות למטרות הנאה לציבור הרחב, אך יחד עם זאת המים בהם חשופים לזיהומים שונים העלולים לפגוע בבריאות הציבור. משום כך בעלי עסק המפעילים בריכות צריכים לשמור על תנאים תברואתיים שונים כמו תהליכי חיטוי מים, ביצוע בדיקות שוטפות על איכות המים בבריכות וכן תנאים תברואתיים נוספים הנוגעים לכל שטח המקום.

רישוי עסקים לאתרי טיפול בשפכים

גם עסקים בהם קיימים מתקנים לטיפול במי שפכים מחויבים לעמוד בתקנות משרד הבריאות, זאת כדי להבטיח שמירה והגנה מסכנות בריאותיות כתוצאה מחשיפה אל מים מזוהמים. אתרי טיפול שפכים עוסקים באיסוף שפכים ממקורות ביוב, וניצול משאב זה לצרכי תעשייה וחקלאות. יחד עם זאת, על עסקים אלו קיימת החובה לעמוד בתוכניות ובתנאים המפורטים לשימוש וטיפול במי שפכים, זאת כדי לקבל את רישיון העסק הנדרש להפעלת האתר.

רישוי עסקים למקורות מים ומתקני טיפול במים

מתקנים אלו מאפשרים מתן מי שתייה לכלל הציבור בישראל, שהינם מהווים מצרך חשוב ומהותי לבריאות האנושות. כדי להבטיח כי מקורות מים יספקו את המי השתייה בצורה האיכותית והבריאה ביותר, משרד הבריאות רישוי עסקים מבצע בקרה צמודה על בתי עסק אלו כדי לדאוג לבריאות הציבור. לשם כך קיימות תקנות מחייבות בתי עסק מהסוג זה, ביניהן קיימים תנאים מפורטים לבחינה ובדיקת איכות מי השתייה בין אם מדובר על שאיבת מי תהום, שאיבת מים ממעיינות ונחלים, התפלה של מי- ים וכל תהליך אחר המספק את מי השתייה לברזי המים של הציבור בישראל.

רישוי עסקים למוסדות רפואיים

מוסדות רפואיים קשורים באופן ישיר לבריאות הציבור, כאשר המטרה המרכזית של מוסדות אלו היא להעניק טיפול איכותי ומסור לשמירת הבריאות. המחלקה לבריאות הסביבה של משרד הבריאות מפקחת על הליכי רישוי של מוסדות רפואיים, ביניהם גם בדיקה של מכשור וציוד רפואי המשמש את ציבור החולים והמטופלים המגיעים למוסדות השונים. נוסף לכך, המחלקה מפקחת על מגוון התנאים התברואיים הקיימים בבתי עסק אלו כמו טיפול בפסולת, כביסה, ניקיון, חדרי שירותים ומלתחות, מטבח הקיים במוסדות הרפואיים ועוד מאפיינים נוספים הקשורים לשמירה על היגיינה ומניעת זיהומים. 

רישוי עסקים למוסדות חינוך ורווחה

בתי עסק הנכללים בקטגוריית רישוי עסקים למוסדות חינוך ורווחה הינם בתי ספר, גנים, מעונות יום, פעוטונים וכל בית עסק אחר המפעיל שירותי חינוך ורווחה עבור הציבור הרחב. מוסדות אלו מעניקים שירותי חינוך ורווחה לשוהים בהם, אך גם קשורים קשר הדוק לפן הבריאותי של הציבור הנעזר בשירותים אלו במקום.

משום כך משרד הבריאות קבע מספר תנאים בנוגע להצלחת שמירת הבריאות של התלמידים במוסדות החינוך, זאת בכדי להצליח ולשלב בין תנאי שהות נאותים במוסד לבין השגת מטרת הלימוד והחינוך המושרש במוסד. תקנות שמירת הבריאות כוללות את כל שטחי המוסד כמו חצר המוסד החינוכי, התחזוקה השוטפת והנאותה הקיימת בו, בטיחותם של מתקני החצר, התאמת חללי המבנה לכמות התלמידים במוסד, שמירת הניקיון וההיגיינה של חדרי השירותים, הקפדה על טיפול מבוקר ונאות במוצרי המזון המוגשים במקום לתלמידים וכו'. 

רישוי עסקים לבתי עסק בתחום המזון

בתי עסק המוכרים מוצרי מזון מחויבים גם הם לשמירה על תקנות משרד הבריאות, כיוון שהמזון הנמכר על ידם עשוי להשפיע על בריאות הציבור הצורך אותו. כיוון שקיימים סוגים שונים של בתי עסק בתחום המזון כמו מסעדות, בתי קפה, פיצריות, קיוסקים ופיצוציות, חברות קייטרינג, חברות לייצור מזון וכו' משרד הבריאות רישוי עסקים קבע תקנות נפרדות לכל בית עסק בהתאם לסוג המזון המוגש בו.

המאפיינים המרכזיים של התקנות כוללים בין השאר את היקף שטח בית העסק, חלוקת השטח לאזורים ייעודיים (מטבח, מחסן וחדר אוכל) וכן את תהליך הטיפול וההגשה של מוצרי המזון עבור הקהל הרחב.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!