קריטריונים לקבלת היתר בנייה

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

 

מהו היתר בניה ולמה צריך אותו? מהו התהליך לקבלת ההיתר? כל התשובות – בהמשך!

קריטריונים לקבלת היתר בנייה
מהו היתר בנייה?

היתר בנייה הוא האישור לבצע פרויקט בנייה מכל סוג שהוא והכוונה היא גם לשיפוצים מסיביים כדוגמת שיפוץ של דירה, שמשנה את השטח שלה או את הקונסטרוקציה של הבניין. ההיתר ניתן על ידי הרשות המקומית או על ידי רשות הרישוי. חשוב לציין, שההיתר דרוש גם למי שרוצה להשתמש במבנה קיים לשימוש אחר ממה שהוגדר עבורו מראש. לדוגמה, כאשר אדם רוצה להסב בית פרטי לגן ילדים וכדומה.

החשיבות של ההיתר

היתר בנייה הוא חשיבות מאוד גבוהה משתי בחינות ומן הסתם, נתחיל בראשונה. אם כן, היתר הבנייה נועד לבדוק את ההתאמה של המבנה שאמור להיבנות או השינוי שאמור להתבצע במבנה קיים לתנאים ולדרישות של הרשות העירונית. אבל הרבה יותר חשוב מכך – התאמה לתנאי הבטיחות הדרושים לשמירה על השוהים באותו המבנה לאחר הבנייה או השיפוץ.

קריטריונים לקבלת היתר בנייה – חשיבות נוספת

כאמור, יש צד נוסף לחשיבות של היתר הבנייה והוא ההשלכות של בנייה או שיפוץ ללא היתר. הכוונה היא לכך, שבמידה ונעשה תהליך בנייה ללא ההיתר הנחוץ בהתאם לאופי הבנייה או השיפוץ, עלולות להיות לכך השלכות קשות! לדוגמה, במידה ומדובר על מבנה עסקי, הרשות העירונית תוכל לסגור אותו לאלתר ובמידה ומדובר על מבנה למגורים, היא תוכל להטיל קנסות כבדים ולדרוש החזרה למצב הרשום והמורשה.

קריטריונים לקבלת היתר בנייה – השלבים בתהליך

  • בקשה לקבלת מידע מוקדם, הכולל הוראות תב"ע על הקרקע, שטחי שירות, שטחים עיקריים, שטחים מותרים לבנייה, קווי בניין, מספר הקומות של המבנה ועוד
  • הגשת בקשה לקבלת היתר, שנערכת על ידי אדריכל, הנדסאי בניין או מהנדס מבנים. הבקשה כוללת את רשימת החומרים הדרושים לבנייה, חישוב השטח הנוסף, הגדרת השימוש במבנה, אישור בעלות על הנכס או נסח טאבו ועוד
  • בדיקה מוקדמת של הוועדה, שתחליט האם הבקשה ניתנת לבחינה, או שנדרשים בה שינויים ותיקונים
  • בדיקה נוספת של הוועדה, לאחר ביצוע התיקונים והשינויים הנדרשים. במידה והוועדה תחליט שניתן לקבל היתר, יתקיים דיון נוסף בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. במידה והוועדה תחליט שלא ניתן לאשר את הבקשה, היא תחזיר את הבקשה עם החלטתו אל המבקש

קריטריונים לקבלת היתר בנייה – כשהשכנים נכנסים לתמונה

במקרים רבים נדרשת גם הסכמה של השכנים לצורך קבלת היתר בנייה. לדוגמה, אם מדובר על בית דו משפחתי, יש להציג הסכמה בכתב על השינוי הרצוי. במידה ומדובר על דירה בבניין משותף, נדרשת הסכמה של 75% מדיירי הבניין כדי לבצע תוספות בנייה, אלא אם מדובר על תוספת של ממ"ד, ואז נדרשת הסכמה רק של 60% מדיירי הבניין. המסקנה היא, שבמידה ואתם מעוניינים לעשות שינוי בבית או בבניין שלכם, כדאי מאוד לשמור על שכנות טובה. תאמינו או לא, אבל על זה יכול לקום וליפול דבר!

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!