בנייה קלה אישורים

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

בטרם נדון בנושא בנייה קלה אישורים, נדון תחילה בנושא בנייה קלה – מה הוא אומר לנו? כיום בכל מדינות העולם מבצעים בנייה אשר מבוססת על רכיבים מפלדה. אנו נרכז עבורכם את החסרונות ואת היתרונות של חלקי פלדה למבנים וגם נעבור הקצרה על הגישה האולטימטיבית לבנייה שהיא מבני פלדה טרומיים. הסוג האמין ביותר של חומרי הבניין שיכולים לעמוד במבחן הזמן הינם חלקי מבנה פלדה. יתרונותיה של פלדה ורכיבי מתכת נעוצים בעובדה שהם – זולים באופן יחסי, מוצקים, הם אינם דליקים, הם אסתטיים למראה, הם ידידותיים לסביבה וכן אינם זקוקים לטיפול נוסף. בשל כך שהם ידידותיים לסביבה הם נקראים גם בנייה ירוקה.

אינפורמציה חשובה אודות בנייה קלה אישורים –

לכל עירייה או מועצה מקומית יש את התקנות של בינוי ותכנון עירוני, כשבעצם, רוב הבעלים של הנכסים לא מיודעים לגבי התוכנית העירונית של הנכס שבידם. כל בעלי הנכסים מוזמנים להגיש בקשה לוועדת התכנון העירונית לשם קבלת אינפורמציה אודות התוכנית העירונית באזור המגורים שלו. התוכנית למעשה כוללת את התנאים הבאים  –:

  • מספר קומות.
  • תוכניות מאושרות.
  • קווי בניין.
  • שטחים עיקריים ושטחי שירות.
  • תוכניות אשר נמצאות בהליכים.
  • הפקעות.
  • גובה.

ישנה מחויבות לקבל את האישורים, כדי להוציא את התהליך אל הפועל כל סוג עבודה עבור בנייה על הקרקע או עבור תוספת של בנייה למבנה אשר כבר קיים. אם אנו מתעסקים בתחום של תקנות הבנייה והתכנון, אז נקבע מסלול שהינו מקוצר עבור אישור ההליכים, אשר הוא נכרך תחת הקטלוג עבודה מצומצמת. למה אנו מתכוונים כאשר אנו מקטלגים עבודה מצומצמת? התקנות כוללות מספר אלמנטים שנכללים בעבודה מצומצמת וכשבעצם נחשבים לעבודות בנייה קטנות, אשר אינן גורמות לשינויים קיצוניים בחזות של המבנה שלכם ולא מוסיפות שטחים למבנה אשר כבר קיים, כדלקמן –

תהליך הגשת ההיתר לבנייה קלה –

הגשת היתר לבנייה קלה ומצומצמת המתאימה לפרמטרים כפי שציינו למעלה, היא בעצם תהליך קצר באופן יחסי, וזאת מתוך ההשערה שהליך קצר ימנע עבודה מצומצמת שאינה חוקית.

זאת ועוד, יש אלטרנטיבה להגשת הבקשה לאחר שהתבצעה כבר העבודה עצמה, אך עדיף,  כמו תמיד, לקבל את האישור בטרם בוצעה העבודה,

כדי למנוע מצב של קבלת צו הריסה. קודם כל, עליכם למלא את טופס הגשת בקשה לבנייה מצומצמת בשלושה העתקים. בנוסף, צריך להוסיף שרטוט ובו תכללו את כל הפרטים כפי שביקש אותם מהנדס הועדה לתכנון ובנייה באזור המבוקש. לעיתים, יש צורך בחישובים שונים ובהסברים. באם ההנחה כי מדובר בבקשה להיתר בנייה קלה בשטח שהוא שטח משותף, צריך שכל הבעלים יחתמו על הבקשה ויצרפו אליה את נסח רישום המקרקעין.

מתי מתעורר הצורך להוציא היתר בניה?

קודם כל, ישנה חשיבות אם מדובר בשינוי פנימי כמו לדוגמא צביעת קירות או הוספת מחיצה, החלפת ריצוף, יש צורך בהוצאת היתר בניה. הדבר גם רלבנטי עבור מבנים בשיטת הבניה הקלה. על פי החוק, המקרים בהם יש להגיש בקשה להיתר הינם –

  • כל תוספת לבניין קיים. תקף כמובן גם במקרים שהבניה נעשית מחומרים קלים.
  • כל שינוי שהוא בקירות החיצוניים.
  • הקמת בניין חדש, הריסתו או הקמתו מחדש.

מה יקרה במצב ששבו מגישים היתר לבניה קונבנציונלית והחלטה מאוחרת על בחירה בבניה קלה?

במקרה הנדון יש ללכת למועצה המקומית ו / או לעירייה, ולקבל אישור החלפה של חומר בחומר. אינכם צריכים לחזור על כל ההליך כולו של דיון בבקשה, אלא רק להגיש מסמכים חדשים לבודקי התוכנית עם ציון של סוג חומר בניה. כל המסע הזה לוקח פחות זמן מתהליך הנפקת אישור בניה מראשיתו, ופשוט יותר מבחינה מערכתית. לרוב אם לא תעשןו שינויים בשטח של המבנה ובצורה של המבנה אפשר גם להגיש את הבקשה כבר אחרי תחילת הבניה ואפילו לקראת סופה, במסגרת בקשה לאישור שינויים. חרף הנתון שהתהליך פשוט יותר, הרבה פעמים לא מוגש מחדש ההיתר, אף על פי שהדבר מתחייב על פי חוק. וזאת בשל הסיבה של חוסר הרצון לעבור עוד תהליך בירוקרטי, אחרי שכבר התקבל אישור שהיה כרוך בתהליך לא קצר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!