תקנות רישוי עסקים

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

תקנות רישוי עסקיםתקנות רישוי עסקים

בכדי שיוכל עסק לעבוד באופן חוקי עליו להחזיק ברישיון מתאים. קיימים סוגים שונים של עסקים אשר מכונים טעוני רישוי, עסקים אלו חייבים להחזיק ברישיון מתאים. ישנם 4 סוגים שונים של רישיונות עבור בתי עסקים עליהם נדון בהמשך. הליך קבלת הרישיון להפעלת העסק דורש מהעסק לעמוד בכל התקנות של משרד הרישוי. לפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת על הוצאת רישיון לעסק.

 

תקנות רישוי עסקים – מי צריך את זה בכלל?

בעבר היו עסקים רבים פועלים ללא רישיון ולעיתים גם ללא פיקוח הדוק מצד הרשויות. בשנת 1968 נכנס לתוקף חוק רישוי לעסקים, החוק כולל בתוכו את כל התנאים הנדרשים על מנת שיוכל עסק לעבוד באופן חוקי. הצורך בתקנות אלו נוצר בכדי להעניק ביטחון לכל שוהי המקום, הן הלקוחות והן העובדים. בראש ובראשונה הרעיון מאחורי התקנות היה לצורך פיקוח הדוק ולמניעת נזקי עבודה. ניתן היה לראות כי כבר בשנים הראשונות לאחר הכנסת החוק לתוקף נרשמה ירידה דרסטית במספר נפגעי העבודה. כמו כן, ישנה חשיבות גם לבעל העסק עצמו שכן עסק אשר חייב על פי חוק להחזיק ברישיון ואינו, צפוי בעל העסק לעמוד בפני השלכות משפטיות, החל מקנסות ועד למאסר בפועל.

הגשת בקשה לרישיון עסק תחת תקנות רישוי עסקים

תחילה בכדי לדעת האם באמת נדרש רישיון מול משרד הרישוי לעסק שלכם, תוכלו לבדוק זאת אל מול צו רישוי עסקים. בצו מופיע כל סוג עסק (עשרה לערך) אשר נדרשים באחזקת רישיון בהתאם לאופי העסק. בכל מקרה בו עולים בכם לבטים לגבי הצורך בבקשת רישיון תוכלו ליצור קשר עם חברה אשר מתמחה בליווי עסקים לקבלת רישיון או מול נציגי משרד הרישוי.

ברגע בו אתם יודעים שאתם חייבים להחזיק ברישיון על מנת לפתוח את העסק עליכם לעמוד בתקנות משרד הרישוי. תחילה יהיה עליכם ליצור קשר עם כל הגורמים הרלוונטיים להם נדרש אישור, תוכלו לבדוק זאת גם כן בצו רישוי עסקים (כיבוי אש, משרד הבריאות וכד'). לאחר שקיבלתם אישור מכל הגורמים הרלוונטיים עליכם יהיה לצרף את מסמכים אלו לבקשה אשר אתם שולחים למשרד הרישוי בתוספת טופס 2 אשר תיחתם על ידי המבקש (יש לשלם את האגרה של רישוי עסקים ולצרף אותה לבקשה). כמו כן, עליכם להגיש תרשים סביבה, מפה מצבית, תכנית עסק ועוד מסמכים בהתאם לסוג העסק שלכם. 

לאחר ששלחתם את הבקשה יהיה עליכם להמתין עד לקבלת תשובה מאת משרד הרישוי. קחו בחשבון כי כל חוסר במסמך, או מסמך שאינו בתוקף הרצוי יגרום לכם לקבל דחייה של הבקשה. רשות הרישוי בוחנת כל מקרה לגופו ובמקרה בו קיבלתם אישור תוכלו לפתוח את כותלי העסק, במקרה בו קיבלתם דחייה אתם זכאים לקבל פירוט מלא המסביר את סיבה הדחייה. 

 

תקנות רישוי עסקים – סיוע חיצוני

כאשר אתם מעוניינים לפתוח עסק חשוב לדעת את כל ההשלכות של הדבר. פתיחת עסק בישראל יכולה להיות מאוד מייגעת וקשה מנשוא, עם זאת אין דבר יותר מספק מאשר להחזיק בעסק משלך. כאשר אתם מעוניינים לפתוח עסק עליכם להכיר את כל ההוצאות הכרוכות בכך, ולהכיר גם שייתכן ויתווספו הוצאות שאליהן לא ציפיתם. בדיוק בשביל זה הצורך בסיוע חיצוני הוא כל כך חשוב, גם בשביל להכיר את עולם העסקים קצת יותר מקרוב, וגם בכדי שהצעדים הראשונים שלכם בעולם העסקים לא יותירו בכם צלקות.

סיוע בחברה חיצוני לבקשת רישיון עסק הינו צעד חכם אשר יכול לחסוך לכם זמני המתנה ארוכים, הליך בירוקרטי קשה מול משרד הרישוי, ומצד שני גם לחסוך לכם בהרבה הוצאות שעלולות להיווצר עקב עיכוב של הגשת הבקשה. יש לציין ולהדגיש כי סיוע בחברה חיצונית דורש ממכם הוצאה כספית נוספת, אך כאשר מדובר בצעדים הראשונים בתחום עדיף לכם לעשות זאת לצד חברה מקצועית.

תקנות רישוי עסקים – סיכום

לסיכום, הוצאת רישיון לעסק הינה חובה וכל העובר על עבירה זאת צפוי להיכנס להליכים פליליים. תקנות רישוי עסקים נועדו בכדי לשמור על ביטחונם של שוהי המקום באשר הם, כמו כן בכדי שהביטוח יהיה תקף אתם חייבים להחזיק ברישיון. הליך הוצאת הרישיון הינו הליך מול משרד הרישוי, הרשות המקומית, הליך אשר דורש ממכם הרבה זמן ולא מעט הוצאות, לכן אנו ממליצים לכם להיעזר בחברה מקצועית אשר תהיה לכם לעזר עד לתום התהליך.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!