היתר בניה למבנה חקלאי

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

כיצד מוגדר בחוק מבנה חקלאי וכיצד ניתן לקבל היתר בניה למבנה חקלאי? במאמר זה נענה על שאלות אלו ונעמוד על הדקויות של מבנים מסוג ייחודי זה!

מהו מבנה חקלאי?

הגדרתו החוקית של מבנה חקלאי היא כל מבנה, שמטרתו היא לאפשר גידול חקלאי, הן של צמחייה והן של בעלי חיים, לאחסן את התוצרת או את הציוד הדרוש לשם כך. מדינת ישראל מייחסת חשיבות רבה לחקלאות ולתוצרת הישראלית ולכן היא מנסה לקדם את כל מה שיכול לקדם חקלאות זו, כולל היתר בנייה של מבנים חקלאיים ושימור של שטחים חקלאיים.

עבודות אדריכלות ב{HEBROW}

ההבדל בין מבנה חקלאי לבין מבנה למגורים

כאמור, מבנה חקלאי הוא כל מבנה, שנועד לשמש לצרכים השונים של תחומי החקלאות השונים. בשונה ממבנים למגורים, מבנים חקלאיים נועדו לייצר חומרי גלם, מזון וכדומה, לייצר מקומות עבודה ומקורות הכנסה לתושבים ועוד ואילו מבנים למגורים נועדו למגורים בלבד. היות שכך, מבנים למגורים אינם נחשבים כמבנים מכניסים ובדיוק בגלל זה, המבנים החקלאיים זוכים ליחס מיוחד בעיני הגופים השונים במדינה.

שאלה של מיקום

במידה ואתם מעוניינים לבנות מבנה חקלאי בשטח חקלאי פתוח, יש לכך חשיבות גדולה מבחינת קבלת ההיתר. זאת, משום שיש רצון ברור לשמור על הפרדה ברורה בין שטחים פתוחים לבין מבנים והמטרה היא, שמבנים יהיו האחד לצד השני ואילו השטחים הפתוחים יישארו כאלה. במידה וקיימת אפשרות לבנות את המבנה החקלאי הנחוץ למילוי הצרכים החקלאיים בסמיכות לשטח בנוי ולא בתוך השטח הפתוח, זו תהיה העדיפות הברורה.

הסיבות 

הסיבות לכך, שישנה העדפה ברורה לבנות גם מבנים חקלאיים בשטחים המיועדים לבנייה הן בעיקר סיבות של נראות. הכוונה היא לכך, שיש רצון חזק לשמור על מראה אחיד של השטח, בין אם הוא שטח המיועד לחקלאות ובין אם הוא נועד למגורים או לתעשייה ומסחר. 

הבעייתיות

לאחר שהבנו את הרצון לשמור על חזות אחידה של השטח עולה השאלה: מה קורה אם יש שטח חקלאי פתוח שדורש מבנה חקלאי בתוכו, או כאשר עולה הצורך בבניית מבנה חקלאי בתוך שטח בנוי? אם כן, במקרים אלו כל מקרה נבחן לגופו על ידי הגורמים הרלוונטיים וחשוב לציין, שלמרות שאין זה קל לקבל אישור בניה, זה בהחלט אפשרי וכדי שניתן יהיה לעשות זאת, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע.

 

אישורים נדרשים 

כדי לקבל היתר בניה למבנה חקלאי יש להגיש את האישורים הבאים:

  • הצהרת מהנדס מקורית וחתומה
  • חתימת כיבוי אש ומכתב מלווה
  • חתימת משרד הבריאות
  • חתימת היחידה הסביבתית הרלוונטית
  • אישור חברת הגז הרלוונטית – המספקת את הגז למקום
  • אישור תיאום עם חברת החשמל
  • הסכם עם מכון מורשה לבדיקת בטון (כולל בדיקת צנרת)
  • צילום ת.ז. של מבקשי הבקשה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!