אדריכל לתכנון בית פרטי – למה הוא חשוב כל כך ואיך תבחרו אחד?

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

רוצים לעצב ולתכנן נכון את הבית הפרטי שלכם? כאן נסביר מהי החשיבות של אדריכל לתכנון בית פרטי ואיך תוכלו לבחור את האדריכל המתאים לכם ביותר!

תפקידו הכללי של האדריכל

בכל הנוגע לתחום הבנייה והשיפוצים, לכל איש מקצוע יש תפקיד מאוד ברור בתהליך והדבר נכון גם לגבי האדריכל. תפקידו הכללי של האדריכל הוא להשלים את עבודתו של מהנדס הבניין, האמון על הבטיחות של המבנה עצמו ועל האדריכל לתכנן את חלקו הפנימי של הבית. כלומר, האדריכל אמור לעזור לבעלי הבית להפוך את הבית לכזה, שנעים להיות בו ונוח להתנהל בו בשגרה היום יומית של הדיירים והוא מתאים לצרכים הספציפיים שלהם בהתחשב בשטח הבית עצמו.

החשיבות של אדריכל לתכנון בית פרטי

לצערנו, יש בעלי בתים, שאינם מבינים כראוי את חשיבותה של עבודתו של אדריכל לתכנון בית פרטי כשהאמת היא, שעבודתו היא חשובה ומשמעותית מאוד! הסיבה העיקרית לכך היא שנהוג לחשוב, שאם הבית הוא בית גדול, הדיירים ודאי ימצאו מקום לכל מה שיצטרכו. אבל האמת היא, שאיך שלא נסתכל על זה, לעיצוב ותכנון נכון של בית יש ערך רב. בין אם התוכנית היא לגור בבית, ואז ישוב שהוא יהיה מותאם לצרכים של דייריו, ובין אם התוכנית היא למכור או להשכיר אותו, ואז ערכו עולה משמעותית בהשוואה לבית לא מעוצב ומתוכנן.
ראו גם: כמה זמן לוקח להוציא היתר בניה?

תהליך העבודה

תהליך העבודה עם אדריכל לתכנון בית פרטי מתחיל בפגישה בין האדריכל לבין בעלי הבית. במהלך פגישה זו נעשה תיאום ציפיות בין שני הצדדים והכוונה היא בעיקר לכך, שבעלי הבית מציינים בפני האדריכל את הצרכים שלהם מהבית, על מנת שהאדריכל יוכל לתכנן את חלקו הפנימי של הבית בהתאם.

בשלב הבא האדריכל לתכנן את החלק הפנימי בהתאם לבקשות והצרכים של בעלי הבית ומראה לבעלי הבית את התוכניות שתיכנן. לאחר קבלת האישור, ניתן להתחיל בעבודה עצמה.

בחירת אדריכל

היות שעבודתו של האדריכל היא בעלת חשיבות רבה למידת הנוחות של המחייה בבית כמו גם לערך של הנכס, חשוב לבחור את האדריכל בקפידה והדבר הראשון שצריך לעשות בשביל זה הוא לוודא, שמדובר על אדריכל מוסמך. כמו כן, חשוב גם לוודא, שלאדריכל יש ניסיון בתכנון של בתים פרטיים ושזהו תחום ההתמחות שלו. 

כמובן, ניתן ואף מומלץ לבקש מהאדריכל לראות תמונות או תוכניות של עבודות עבר שלו וכך תוכלו לקבל מושג הן לגבי מידת הניסיון שלו והן לגבי דרך העבודה שלו. כמו כן, מומלץ גם לשאול שאלות לגבי תמונות ותוכיות אלו כדי להבין מה היו הבקשות והצרכים של הדיירים בנכסים אלו, לברר על עלות אדריכל וכך ניתן להבין איך האדריכל עושה את ההתאמה בין שטח הנכס לבין תכנונו לצורך התאמתו לצרכי דייריו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!