אל תגידו לא ידענו:  היתר בניה חניה מקורה

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

 

היתר בנייה לחנייה מקורהכולנו מבינים, כי כאשר אנו בונים בית או מבנה משמעותי וגדול, אנחנו נדרשים לקבל אישור לתהליך הבניה, או בשמו המקצועי 'היתר בניה'. זה מובן לנו לחלוטין, משום שאנו מכירים בכך שמישהו מוסמך, חייב לעבור על התוכניות השונות ולבדוק כי הם תואמות את סטנדרט הבניה וכי הן בטיחותיות ואינן מפריעות למרחב התכנוני בסביבות המבנה. אך מה שרבים פחות מבינים או מכירים, הוא שגם לדברים קטנים ופעוטים – נדרש היתר בניה.

כן, גם אם אתם רוצים לסגור מרפסת, לפתוח חלון בקיר חיצוני או להעמיד פרגולה, תצטרכו היתר בניה. אתם תדרשו גם להיתר לבנית גדר וכן היתר בניה חניה מקורה. אם לא תעשו כך ועל אף שהתוספת קטנה ולא משמעותית, אתם צפויים דווקא לקנסות כבדים, הנעים בין עשרות למאות אלפי ש"ח בהתאם לעברה. בחלק מן המקרים, אף יערך רישום פלילי לעובר על החוק.


השגת היתר בניה  

כדי לקבל היתר בניה, צריך להגיש בקשה להיתר בניה. זו מוגשת ולוועדה לתכנון ולבניה היושבת אצל כל רשות מקומית או שאחראית על כמה רשויות אזוריות ובה יושבים ודנים בבקשות הבניה השונות, קטנות כגדולות. כל מי שרוצה לבנות, קבלן כמו גם אדם פרטי, חייב להגיש לוועדה בקשה.

היתר בניה חניה מקורה, למשל, מוגש בדמות תיק בקשה ובו מפורט תיאור הבקשה, שמות בעלי הנכס, האדריכלים והמהנדסים האחראים על הבניה וכן מסמכים המעידים על בעלי הזכויות בנכס, יעוד הנכס, התוכניות שלו, אחוזי הבניה המותרים בו, ועוד מסמכים רבים ומפורטים. לצד המסמכים, צריכים להיות מוגשים תוכניות בניה מקצועיות של הפריט העומד להבנות. תרשימים הנדסיים ומפות מדידה, פרטי החומרים הנדרשים וחתכים שונים של הפריט ועוד ועוד מסמכים שעל הכנתם צריכים לשקוד אדריכלים או מהנדסים.


האם יאשרו לי היתר בניה חניה מקורה?

לעיתים, הוועדה הדנה בתוכניות, מוצאת כי תוכניות הבניה אינם לרוחה או שאינם כפי המתחייב בחוק או על פי תוכניות האב של הבניה באזור או לא על פי התב"ע הקיימת. לעיתים, הועדה תמצא כי תוכניות הבניה אינן בטיחותיות דיין או כי הן חורגות מהבקשה ואין הלימה ביניהן. בהרבה מקרים,  הועדה כלל לא תדון בבקשה, משום שמבחינתה, הבקשה כלל לא הוגשה בשלמותה או שחסרה ולו פריט אחד קטן.

לכן, כעקרון, אדם מן הישוב אינו יכול להגיש בקשה כזו לבדו. הוא יאבק בטחנות רוח בירוקרטיות ובנוסף, אינו מחזיק בסט יכולות מקצועיות או בכישורים וידע הנדסי להגיש בקשות שכאלו. לכן, לצורך הגשת בקשה להיתר בניה, יש להיעזר גם במהנדס או אדריכל שיכתוב את התוכניות המקצועיות וכן במומחי בהתנהלות והייצוד לקוחות מול הועדה, שיהיו אמונים על הגשת הצד הטכני של הבקשה וכן דחיפתה מול הועדה, לכל אורך התהליך.

נעים להכיר: המרכז לאדריכלות

'המרכז לאדריכלות', הינה חברה מקצועית להשגת היתרי בניה, המציעה לך גם וגם. הצוות שלנו כולל גם אדריכלים ומהנדסים וגם מומחים, אשר הינם בעלי ניסיון רב בקידום בקשות מול הועדה. כך שאם אתה רוצה להשיג היתר בניה חניה מקורה, כל התהליך נעשה תחת קורת גג מקצועית אחת.

יתרה מזו, 'המרכז לאדריכלות' יסייע לך גם אם במזיד או בשוגג החלת בבניית לא חוקית של התוספת ללא היתר בניה חניה מקורה. צוות המומחים שלנו, יוכל להשיג לך אישור והיתר בניה רטרואקטיבית, של כלל תוספות הבניה, שאם לא כן, יושתו עליך קנסות כבדים ואף כאמור, אישומים פליליים ואפילו עונשי מאסר. תהליך זה גם הוא סבוך אך אפשרי ואנו נפעל במלא העוצמה למענך.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!