עורך דין רישוי עסקים

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

עורך דין רישוי עסקיםבכדי להגן על האינטרסים של הציבור הרחב בישראל, נחקק חוק רישוי עסקים בשנת 1968 המגדיר את התנאים והתקנות המחייבות כל בית עסק בהתאם לאופי ותחום פעילותו. תהליך פתיחה של עסק טעון רישוי כרוך בבירוקרטיה רבה, ולכן במקרה של רצון לפתוח עסק חדש מומלץ לברר מבעוד מועד האם העסק מחויב להוציא רישיון עסק על מנת שיוכל לפעול בצורה חוקית.

הדרך לעשות זאת היא באמצעות פנייה אל מחלקת רישוי עסקים הקיימת ברשות המקומית בה העסק עתיד להיפתח, אך לרוב בעלי עסקים חוששים מפנייה אל מחלקה זו בכדי להימנע מהליך העשוי לעורר את הדרישה להוצאת רישיון, כאשר על פניו העסק המתוכנן איננו נדרש להוציא רישיון כיוון שאינו מוגדר כעסק טעון רישוי. כדי לפתור את הדילמה הלגיטימית הזו, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין רישוי עסקים שיבחן את העניין בצורה אובייקטיבית.

האם כל בית עסק חייב להוציא רישיון עסק?

על מנת שבתי עסק בארץ יוכלו לפעול בצורה חוקית ותקינה, הם נדרשים לעמוד בתקנות חוק רישוי עסקים ולהוציא רישיון עסק. למרות שהחוק מחייב מאות עסקים שונים הקיימים ברחבי הארץ, ישנם עסקים שאינם מוגדרים כטעוני רישוי מבחינת החוק ולכן אינם נדרשים לעמוד בהליך הוצאת רישיון עסק.

צו רישוי עסקים משנת 2013 מגדיר רשימה של בתי עסק שהינם טעוני רישוי, ולכן מחובתם להוציא רישיון חוקי לעסק כדי להפעילו. בין עסקים אלו נמנים עשרה תחומים שונים:

  1. עסקי מזון
  2. בתי עסק בתחום המים והפסולת
  3. עסקים בתחום החקלאות ובעלי חיים
  4. עסקים בתחום הדלק והאנרגיה
  5. בתי עסק בתחום הבריאות, קוסמטיקה ורוקחות
  6. בתי עסק בתחום הנופש, פנאי וספורט
  7. עסקי רכב, תחבורה ותעבורה
  8. בתי עסק בתחום התעשייה, מלאכה, כימיה ומחצבים
  9. עסקים המעניקים שירותי שמירה ואבטחה ועוסקים בתחום הנשק
  10. עסקי מסחר בתחומים שונים

על אף שקיימת רשימה מפורטת המונה את בתי העסק המחויבים בהוצאת רישיון עסק כדי לפעול, ישנם עסקים הפטורים מחובה זו כמו בתי עסק של רופאים, עורכי דין, מעצבי פנים, רואי חשבון וכן מקצועות חופשיים נוספים. גם עסקים בתחום האופנה אינם מחויבים בהוצאת רישיון עסק, למרות שישנם בתי עסק בתחום המוגדרים כעסק מסחרי שהינו תחום המופיע כחלק מעסקים טעוני רישוי.

מהי המטרה של מתן רישיון לעסק?

בעלי עסקים רבים חווים בלבול ואי וודאות בנוגע לחובה ולצורך של הוצאת רישיון עסק, למרות שמדובר על הליך חשוב ומהותי הן עבור העסק והן עבור הציבור. באמצעות קבלת רישיון עסק, בית העסק שביצע זאת מציג לציבור הרחב את ההוכחה היא הוא עמד בכל התנאים המחייבים אותו, כמו סידורי בטיחות במבנה העסק, מניעת מפגעים סביבתיים וכן עמידה בתנאים תברואיים המבטיחים שמירה על בריאות הציבור.

מהו ההליך לקבלת רישיון עסק?

כדי לקבל רישיון עסק רשמי ולהפעילו בצורה חוקית, על בעל העסק להתחיל בהליך הוצאת הרישיון הכולל שישה שלבים:

  1. הליך לקבלת מסמכים ומידע מהמחלקה לרישוי עסקים – הליך זה מתבצע מול היחידה לרישוי עסקים הנמצאת ברשות המקומית הרלוונטית, כאשר היא מעבירה לבעל העסק את טפסי הבקשה הדרושים למילוי וכן מסמכים הקשורים למידע מקדים אודות תחום העסק שאותו הוא עתיד לפתוח.
  2. שליחת טפסי בקשה חתומים – לאחר קבלת הטפסים והמסמכים המקדימים, בעל העסק ממלא אותם כנדרש ומעביר את הבקשה לקבלת רישיון עסק חזרה אל המחלקה לרישוי עסקים.
  3. בחינה מקדימה של הבקשה – בשלב זה המחלקה לרישוי עסקים תבחן את פרטי הבקשה, תוודא שלא חסרים מסמכים ותיידע את בעל העסק כי בקשתו התקבלה ומטופלת.
  4. בחינת הבקשה על ידי גורמים שונים – נוסף למחלקת רישוי עסקים, ישנם גורמים שונים הדרושים לאשר את הבקשה לפתיחת העסק כמו כיבוי אש, משטרה, משרד הבריאות וכן גורמים שונים נוספים על פי סוג העסק הטעון רישוי.
  5. איסוף מידע והסקת מסקנות – לאחר בחינת הבקשה על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים, היחידה לרישוי עסקים אוספת את כל חוות הדעת והנימוקים, ומקבלת החלטה בנוגע למתן אישור או סירוב להוצאת רישיון עסק לבעל העסק שהגיש את הבקשה.
  6. הנפקת רישיון עסק / העברת נימוקי סירוב – במידה וההליך אושר, היחידה לרישוי עסקים מנפיקה את הרישיון לבעל העסק. במקרה של סירוב הוא מקבל את הנימוקים לכך ורשאי לערער על כך, או לחילופין ליישם את התיקונים הנדרשים לצורך הגשה מחודשת של הבקשה.

כיצד עורך דין רישוי עסקים יכול לסייע לתהליך? 

כפי שניתן לראות, ההליך להוצאת רישיון עסק הינו מורכב וארוך ועשוי לעלות אינספור תהיות וספקות עבור בעלי עסקים. כדי לשפוך אור על ההליכים השונים, בין אם מדובר על בירור ראשוני בנוגע לעסק טעון רישוי או הגשת ערעור על סירוב גורם מאשר אחד או יותר בתהליך הנפקת רישיון, כדאי לפנות אל עורך דין רישוי עסקים שילווה את בעל העסק בצורה מקצועית ויסייע לו להשיג את מבוקשו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!