היתר בניה למחסן

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

 

היתר בנייה למחסןלא משנה כמה גדול הבית שלנו, תמיד יהיה חסר לנו מקום נוסף לאחסון. בייחוד של דברים שמקומם הטבעי אינו בבית, כמו כלי עבודה, גינון, אופניים ועוד אלפי פרטים אחרים. זו גם הסיבה, שכמעט בכל בית כיום בישראל, כבר ניצב או שהולך להיות מוקם מחסן.

חשוב לדעת, בין אם התכנון הוא של מחסן מעץ, או של מחסן מבלוקים, בין אם הוא תוספת ישירה למבנה עצמו או שהוא עומד בודד בחצר, הרי שעצם בנייתו צריכה להיעשות רק לאחר קבלת היתר בניה.


מה זה היתר בניה למחסן?

היתר הבניה, הוא תולדה של חוק הבניה והתכנון הוותיק, אשר הטיל מגבלות על בניית תוספות או דברים שיש בהם כדי שינוי מהותי, הן על דברים מרכזיים בבית עצמו (כמו למשל שלד הבית) אך במיוחד על דברים שיש בהם כדי להשפיע על המרחב הציבורי. בהגדרת "תחום ציבורי", נכנס למעשה כל החלק החיצוני של הבית, שכן הוא חשוף למרחב הציבורי. לכן, אם תרצו לפרוץ חלון חדש במבנה, להוסיף או לסגור מרפסת, לבנות גדר או קירוי לחניה- תצטרכו לקבל היתר. גם בקמת מחסן, תצריך מכם, קבלה של היתר לבנית מחסן.

ההיתר מושג באמצעות פניה לוועדת התכנון המקומית (כזו שנמצאת בכל רשות מקומית), שהיא הממונה על הנפקת ההיתרים. בעבר, לקבל היתר שכזה מהוועדה היה קשה ביותר וסבוך מאוד ורוב הבקשות היו נדחות. רבים, בחרו לבנות באופן לא חוקי ובעקבות כך רבים גם קבלו קנסות כבדים ולחלקם גם נוצר רישום פלילי.


היתר בניה למחסן – ההקלות

לפני שנים אחדות, לאחר שהמצב הפך בלתי נסבל, יצאה המדינה ברפורמה מיוחדת, ובה תקנות חדשות לחוק. הרפורמה, שרבים מכירים אותה גם בשמה האחר: "רפורמת הפרגולות". במסגרת ההקלות ברפורמה, ניתן כיום לקבל בקלות רבה יותר את היתרי הבניה ובחלק מן המקרים, אף לא נדרש לקבל את ההיתר לפני הבניה עצמה (אם כי צריך לידע את הועדה בתוך פרק זמן מסוים).

לצערנו, גם הרפורמה הזו, למרות כוונותיה הטובות, לא בהכרח הביאה הקלה לכולם. אומנם היא מאפשרת גמישות רבה יותר וקבלת היתרים רבים יותר, אך היא עודנה סבוכה, בירוקרטית, קשה ומפרכת. כך למשל צריך להגיש תיק שלם עם שלל מסמכים מקצועיים, הנדסאים, אדריכליים ופריטי מידע על המבנה הקיים והמבנה המיועד.

כדי לקבל, למשל, היתר בניה למחסן, יש להגיש מפות מדידה של המבנה, תוכניות בניה הנדסיות ואדריכליות מפורטות, הגדרת השימוש במבנה, חומרי גלם וכמויות חומרי בנייה, תחשיבי אחוזי בנייה, טפסים נוספים למילוי וכן טפסים נוספים כמו נסחי טאבו שיש להשיג. את התיק, בצירוף בקשה מפורטת ומנומקת יש להגיש לעיונה של הועדה ולחכות להחלטתה.

היתר בניה למחסן – כדאי להיעזר באנשי מקצוע

בכל הכנות, אלו לא מסמכים שאנשים יכולים להגיש בעצמם. הם חייבים לכלול חישובים מסובכים, מפות מדויקות, נסחים מלאים ופירוט ברמה המקצועית. בנוסף, אם הם לא יוגשו כיאות, הבקשה כלל לא תעלה לדיון בפני הוועדה. היעזרות בצוות מקצועי, למשל בקבלת היתר בניה למחסן, תיתן לך מענה של כתיבת ותכנון הבקשה ע"י אדריכלים ומהנדסים ובנוסף, היא תקודם מול הועדה ע"י אנשי מקצוע, הנמצאים בקשר עם הועדה ויודעים את אורחותיה ומנהגיה ועל מה יש להקפיד ולהכין וכיצד להתנהל.

'המרכז לאדריכלות' הינה חברה מקצועית ומנוסה בסיוע בהוצאת היתרי בניה למחסן, חניות, מרפסות ותוספות בניה אחרות כמו גם מבנים גדולים. צוות המהנדסים והאדריכלים של החברה, מתמחה בהגשת בקשות להיתר ובמיטוב זכויותיכם מול הועדה. נשמח לסייע גם לכם בתהליך.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!