היתר בנייה בהליך מקוצר

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

שהקצר לא יהפוך לארוך והארוך לא יהפוך לקצר -לשמור על החוק בבניה

היתר בנייה בהליך מקוצרחשבתם לעשות שינוי שאתם חושבים שהוא קטן בבית ותכננתם לבצע אותו ללא היתר? כדאי שתחשבו שוב. מספיק ששכן חטטן או מישהו שיעבור ברחוב יראה את השינוי ויחליט לספר למישהו עליו ואתם עלולים להיגרר למצב של תביעות משפטיות וקנסות כספיים מיותרים. כל בנייה של תוספת אפילו קטנה כמו גדר או פרגולה דורשת היתרים. החדשות הטובות הן שיש אפשרות להגיש בקשה בהליך מקוצר וכי חברה אדריכלית מומחית תדע לבצע עבורכם את ההליך בדרך מהירה ויעילה .

על אילו סוגי בנייה אפשר  לבקש היתר בהליך מקוצר?

על  פי החוק כל שינוי במבנה מצריך היתר בנייה.

היתרי בנייה בהליך מקוצר הינם היתרי בנייה לפרויקטים קטנים שבדרך כלל אדם פרטי יבצע בנכס שלו לצרכים אישיים. לדוגמה: גדר גבוהה, גגון בולט מעל 4 מטר, שלט, מערכת מיזוג אויר, הוספת ממ"ד, הקמת חממה, הוספת מעלית, הוספת מרפסת, הקמת מחסן, התאמה של דרך גישה לנגישות כיסאות גלגלים ועוד…

איך אדע אם השינוי שאני עושה מתאים להליך מקוצר?

התקנות הקבועות החוק מגדירות אילו מקרים מתאימים להליך מקוצר . החוק  נגיש לקריאה לכולם .חברה אדריכלית שעוסקת בנושא היתרים תדע לתת לך את התשובה באופן מהיר ומקצועי.

לפי תקנות התכנון והבנייה חובה שהאדם שמגיש בקשה להליך רישוי בדרך מקוצרת יהיה בעל זכויות במקרקעין. בנוסף הליכי הרישוי צריכים לענות כל הכללים שהבנייה לא  תיצור סיכון או הפרעה של ממש, שהשינוי לא ייצור השפעה מהותית על חזות הבניין, על הסביבה או על אופי הסביבה.

 

למה שיאפשרו לי הליך מקוצר?

הליך רישוי בדרך מקוצרת הוא תיקון  101 לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה 1965. המטרה של התיקון לחוק היא לשפר את ייעול הליכי הרישוי המסורבלים והארוכים מבלי לפגוע באיכות הבנייה.

המטרה של המחוקק הייתה להקל על אזרחים שמבצעים פעולות בנייה "פשוטות" שאינן משפיעות על כלל המבנה. רצון המחוקק היה שאנשים אלה יפנו לקבלת היתרים משום שיידעו שההליך מקוצר וע"י כך יימנעו תקלות בנייה מסכנות .לפני התיקון בחוק אנשים היו נמנעים להגיש היתרים בשל הזמן הרב והסרבול הבירוקרטי הנדרש.

 

מה ההבדל בין הליך רישוי רגיל לבין הליך רישוי מקוצר?

מבחינה חוקית הליך רישוי רגיל והליך רישוי מקוצר הינם זהים. תחילת הגשת הבקשה זהה אך בהליך מקוצר . הועדה לתכנון ובנייה תדון בבקשת ההיתר בהליך מזורז והחלטתה תהיה בתוקף 45 ימים .

האם אוכל להגיש את בקשת הרישוי באופן עצמאי?

כן. אין כל מניעה חוקית להגשת היתרי בנייה באופן עצמאי כל עוד האדם הוא המחזיק החוקי בנכס.למרות זאת, כדאי לפנות לאיש מקצוע שמכיר את הליכי הרישוי ודרך העבודה של הוועדות ברשויות המקומיות ויוכל לחסוך לכם זמן רב וכסף. בנוסף איש מקצועי יוכל לייעץ לכם לגבי זכויות הבנייה כיצד לנצל באופן מיטבי את שטח הבנייה שלכם.

 

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!