עלות אדריכל בית פרטי – איך זה עובד?

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

 

כמה צריך לעלות אדריכל לבית פרטי ולמה צריך לשים לב כשבוחרים את האחד? התשובות לשאלות אלו ועוד – בהמשך מאמר זה!

בשביל מה בכלל צריך אדריכל?

אדריכל בית פרטיכאשר מתחילים תהליך של בניית בית פרטי, או כל מבנה אחר לצורך העניין, חשוב להיעזר באנשי המקצוע המתאימים לביצוע העבודות השונות הנחוצות לצורך בנייה איכותית באופן מקצועי. ואין ספק, שהאדריכל הוא אחד מהם! כפי שמהנדס החשמל אחראי על תכנון תוכנית החשמל במבנה, כך לאדריכל גם יש אחריות גדולה ואחריות זו היא על תכנון התוכנית העיצובית של תוך המבנה או של חלקו החיצוני.

אדריכל בי פרטי – שיטות התמחור

כדי שנוכל לעסוק בעלות של אדריכל לתכנון של בית פרטי חשוב להבין, לפני הכל, שיש שיטות שונות של תמחור. לדוגמה, לעתים נדרשת עבודה מאוד ספציפית, כמו הכנת תכנון אדריכלי לדוגמה, ואז התשלום בגין עבודה ספציפית זו. יחד עם זאת, בדרך כלל, העבודה של האדריכל איננה מסתכמת רק בדבר אחד, אלא בתהליך יותר כללי ומורכב ואז יש אפשרויות שונות של תמחור. לפניכם שתי השיטות הנפוצות ביותר:

  • אחוזים מפרויקט – השכר שיינתן לאדריכל ייקבע לפי אחוזים קבועים מראש מהעלות הכוללת של הפרויקט. בדרך כלל, כ-5%
  • מחיר ליחידה – השכר נקבע לפי מחיר ליחידה, כשהיחידה יכולה להיות מ"ר, חדר בבית וכך הלאה

הבדלי תמחור עיקריים בין אדריכלים

חשוב לציין, שמלבד ההבדלים האפשריים בין שיטות התמחור השונות, יש גם הבדלי תמחור בין האדריכלים השונים. הבדלים אלה נובעים מפרמטרים שונים כדוגמת ותק וניסיון של האדריכל, תחומי התמחות מיוחדים, מיקום גיאוגרפי, שירותים נוספים שהאדריכל מציע וכדומה. כל אלו יכולים להשפיע משמעותית על הצעות המחיר שאתם יכולים לקבל מאדריכלים שונים עבור אותה העבודה.

למה כדאי להתכונן?

אם אתם מעוניינים בעבודת אדריכלות טובה ומקצועית חשוב לקחת בחשבון, שהשירות יהיה כרוך בתשלום ואף בסכומים גדולים למדי. היות שכך, כאשר אתם מתכננים את התקציב שלכם חשוב להתכונן לכך מראש ולהקצות את סכומי הכסף הנדרשים בתוכנית התקציבית שלכם. כדי שתוכלו להתכונן לכך טוב יותר, מומלץ לבקש הצעת מחיר רלוונטית לפרויקט שלכם מהאדריכל שבחרתם וכך תוכלו לתכנן את התקציב שלכם ולהתכונן לקראת ההוצאו

עלות אדריכל בית פרטי

ת הצפויות לכם לאורך תהליך הבניה או השיפוץ.

אין ספק, שכאשר מתחילים תהליך שכרוך בעלויות גבוהות עלות אדריכל בית פרטי הופכת למאוד רלוונטית. יחד עם זאת, מדובר על תהליך, שאתם אמורים ליהנות ממנו במשך שנים ארוכות ולכן עדיף להשקיע סכומים גבוהים יחסית אבל לדעת, שאתם הולכים להיות מרוצים מהתוצאה הסופית. היות שכך, מומלץ לבחור אדריכל עם ניסיון בתכנון של בתים פרטיים, שיוכל לתכנן אתכם את הבית שלכם כפי שהייתם רוצים וללוות את תהליך הבניה או השיפוץ מתוך ידע מקצועי וניסיון רב וכך להוביל את התהליך אל התוצאות הרצויות לכם.

 

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!