חריגות בניה במושבים

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

 

חריגות בנייה במושביםאנו עדים למקרים רבים של חריגות בניה במושבים כאשר חלקם נובעים מטעות תכנונית וחלקם נוסעים מכוונה תחילה בה בעל הנחלה מחליט לבנות מחסן או יחידת דיור ללא היתר בניה מתאים. במקרים רבים השכנים הם אלו שמדווחים לרשויות ומשם עד שמנהל מקרקעי ישראל יגיש נגדכם תביעה בגין בניה בלתי חוקית הדרך מאוד קצרה. כל חריגת בניה נחשבת כיום לעבירה פלילית שבגינה ניתן לקבל קנס ואפילו עונש מאסר ולכן עלינו לחשב את צעדינו בצורה שקולה לפני שאנחנו מבצעים בניה כלשהי ללא היתר בניה מתאים.

 

מהן חריגות בניה במושבים

חריגות בניה במושבים יכולות להיות כל בניה או שימוש במבנה בניגוד למתאר שתוכנן לו ואושר על פי חוק. לדוגמא, במידה ואנו בונים בשטח הנחלה שלנו מחסן על דעת עצמנו ומשתמשים בו לאחסון דברים שלנו או משכירים אותו לאדם אחר, אנו מבצעים בנחלה שימוש בניגוד למה שהוגדר וזאת לאחר שבנינו מחסן ללא היתר. דוגמא נוספת לחריגת בניה הוא שימוש במבנה למטרות מסחר שהייעוד שלו הוא בכלל מגורים. עוד דוגמא לחריגות בניה במושבים היא בניית יחידת דיור בנחלה שלנו לאחר שהגשנו אישורים וקיבלנו היתר בניה אך במהלך הבניה החלטנו לבנות מעבר למה שהוגדר לנו בהיתר כלומר חדר נוסף או קומה נוספת ולכן זה נחשב חריגת בניה גם כן.

 

מה עלינו לעשות על מנת להימנע מחריגות בניה במושבים

בכדי להימנע מחריגת בניה כלשהי עלינו לבצע תהליך מוסדר ובכך להימנע מתביעות מיותרות מצד הרשויות, הגעות לבית משפט ותשלומים לעורכי דין. אותו תהליך מוסדר כולל הגשת התוכניות ובקשות לאישורים על ידי האדריכל שאותו שכרתם עבור הפרויקט. לאחר הגשת כלל המסמכים ישנה ועדה מיוחדת שדנה בבקשה ומחליטה אם לאשר את בקשת הבניה או לדחות אותה. במידה והיא נדחית אנו נקבל את הסיבה לדחיית הבקשה ונוכל להגיש מחדש את ההיתר עם התיקונים הדרושים על מנת שהיא תאושר בועדה המקומית לתכנון ובניה. רק לאחר אישור הבקשה וקבלת היתר הבניה יש להתחיל את בניית הפרויקט ולא רגע אחד לפני כן. אנחנו במרכז לאדריכלות מתמחים בקבלת היתרי בניה כמו גם הסדרת חריגות בניה בדיעבד לאור הנסיון הרב שצברנו במרוצת השנים.

 

 

מה המחיר של הסדרת חריגות בניה במושבים?

המיר של הסדרת חריגות בניה במושבים משתנה מפרויקט אחד לשני ותלוי במבנה אותו אנו רוצים להסדיר. הסדרה של מחסן או פרגולה תיקח לאדריכל פחות שעות עבודה מאשר הסדרת יחידת דיור למשל ולכן היא תעלה לנו פחות. ככלל העלות תהיה ביחס ישר לכמות שעות העבודה אותן צופה האדריכל בנוגע להסדרת החריגה. העלות של הסדרת חריגות בניה נעה בדרך כלל בין 8000 ש״ח לבין 50 אלף ש״ח, תלוי בגודל הפרויקט וכמות שעות העבודה.

 

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!