חריגות בניה בבית פרטי – התנהלות נכונה

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

בניית בית פרטי יכולה להיות תהליך מרגש. לאחר שתכננו את התוכניות ולאחר שהמהנדס חתם עליהן נפנה אל הוועדה המקומית לתכנון ובניה והיא זו שתאשר (או שתבקש להכניס תיקונים) אותן. מרגע שקיבלנו את האישור המיוחל נוכל להתקדם, להכניס כלים לשטח וכל זאת במסגרת התוכניות. לא פעם, בידיעתנו או שלא בידיעתנו, בתהליך הבניה או אחריו נעשית חריגות בניה בבית פרטי או בכל סוג מבנה.

החריגה יכולה להתבצע כבר בשלבים של הבניה והיא יכולה להתבצע במקרה שהחלטנו להוסיף פרט כלשהו למבנה או לערוך שיפוץ. במידה ואנחנו מתכננים או שכבר ביצענו חריגה, עלינו להתנהל מול הרשות ולהסדיר את העניין.

עבירה על החוק שניתן להסדיר אותה

חריגות בניה בבית פרטי מהוות עבירה פלילית. הרשות יכולה לפעול מולנו, לבקש לתקן את המצב, לקנוס אותנו ואף לפעול לפתיחת הליך משפטי. עם זאת, עלינו לדעת כי ישנה דרך לפעול ואנחנו יכולים לנסות להסדיר את החריגה, לפני ואחרי שהיא בוצעה.

החוק מבחין בין חריגות בניה אשר פוגעות באחרים לבין אלו שלא. אלו אשר פוגעות בסביבה עלולות להיות מסוכנות ואז ניתן לשער שנתבקש להסיר אותן. אפשרות נוספת היא שהפגיעה היא באיכות החיים והדבר נכון למצבים בהם הבניה מסתירה את הנוף או חוסמת את מעבר האוויר. במידה והחריגה אינה פוגעת באחרים יהיה קל יותר להסדיר את הנושא.

אישור בניה

תהליך לבקשת אישור להסדר החריגה

ניתן לבקש היתר בניה גם עבור חריגות בניה בבית פרטי. אנו יכולים לפנות אל הוועדה בהליך מהיר או רגיל ולקבל את האישור המיוחל. ההליך המהיר מיועד לחריגות אשר אינן פוגעות בסביבה ובשכנים והוא לוקח עד 45 יום. לעומתו, ההליך הסטנדרטי עומד על 90 יום והוא מיועד לדון גם בחריגות אשר יכול להיות שיש בהן מן הפגיעה בשכנים.

בשני המקרים עלינו לפנות אל הוועדה הדנה בנושא עם שרטוטי המבנה כשהם חתומים על ידי המהנדס. התפקיד שלו הוא לאשר כי אין כל סכנה במבנה. בנוסף, יש לבחון פניה לשכנים לקבלת אישור על ידם עבור החריגה ובכך לזרז ולפשט את תהליך האישור.

חריגות בניה בבית פרטי שנעשו ללא ידיעתנו

הוועדות השונות ברחבי הארץ נתקלות לא פעם בבקשות לאישורים של חריגות שנעשו ללא ידיעת בעלי המבנה. הדבר שכיח גם בבנייה פרטית וגם בדירות שנרכשו מקבלן. החריגות יכולות להיות בגובה התקרה, חריגה מגבולות המגרש או השטח המותר לבניה, גודל חלונות שאינו תואם לתוכניות ועוד.

בכל המקרים הללו מומלץ לטפל. במידה והבית יועמד למכירה בעתיד, החריגה יכולה להוות סיבה לירידה בערך הנכס וכמו כן, במידה והרשות תחליט לבדוק את הבית ונתוניו השונים, יתכן ובעתיד היא תבקש לפעול כנגדנו. לכן, אם מצאנו שנעשתה חריגה ללא ידיעתנו, באפשרותנו לפנות באופן מסודר לוועדה ולקבל אישור בדיעבד.

שינויים עתידיים במבנה

חריגות בניה מתחלקות בין אלו שכבר נעשו לאלו שאנחנו רוצים לעשות. במידה ואנחנו רוצים לעשות שינוי בנכס, להוסיף לשטח הבנוי, לפתוח פתח ועוד, מוטב שנפנה קודם כל לוועדה. עלינו להתייעץ עם הגורם ההנדסי ולאחר שיש בידינו את התוכניות כשהן חתומות ניתן לפנות לקבלת האישור הנדרש. זוהי הדרך הבטוחה והנוחה ביותר לצאת לדרך ועם זאת ניתן לזכור שגם על מה שנעשה ניתן לקבל אישור.

חברת הבלוק היתרי בניה מלווה פרויקטים רבים ובעלי בתים פרטיים בכל הנושא של חריגות בניה, בדיעבד ולפני שינוי המבנה. במקום לנסות לפתור את הבעיה בעצמנו אנחנו יכולים לבדוק כיצד החברה תוכל לעזור לנו ולהחליט על דרך ההתנהלות הנכונה ביותר עבורנו לאחר שנשמע עוד פרטים על התהליך והשירות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!