היתר לשימוש חורג לגן ילדים

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

היתר לשימוש חורג לגן ילדיםכל מה שחשוב לדעת על היתר לשימוש חורג לגן ילדים

מהו היתר לשימוש חורג לגן ילדים? מתי הוא נחוץ ואיך משיגים אותו? כל התשובות – בהמשך!

מהו היתר לשימוש חורג לגן ילדים?

ככלל, היתר לשימוש חורג הוא היתר, המאשר שימוש במבנה מסוים, באופן שאיננו תואם את הייעוד שלו. אחד המקרים הנפוצים ביותר הוא כאשר מבנה, שנועד למגורים, משמש כנכס עסקי או מסחרי. לדוגמה, כאשר דירת מגורים הופכת למתחם משרדים קטן או לקליניקה וכדומה. כמובן, הדבר דומה כאשר מדובר על שימוש במבנה שנועד למגורים לפתיחת גן ילדים.

מתי צריך היתר לשימוש חורג לגן ילדים?

כידוע, רבים מהפעוטונים והגנים הפרטיים בישראל, המיועדים לתינוקות ופעוטות עד גיל 3, נמצאים במבנים שנועדו במקור למגורים. לעתים הגן נמצא בתוך הבית של בעלת הגן ולעתים היא שוכרת בית במיוחד לצורך זה. העניין הוא, שמבחינת החוק, עליה לקבל את ההיתר המתאים לצורך הפעלת הגן או הפעוטון במבנה שלא נועד לכך במקור וחשוב לציין, שהיתר זה לא קשור לבעל הנכס ולכן, גם אם זה כתוב בחוזה השכירות, אין לכך תוקף חוקי מבחינת הרשויות.

החשיבות המוסרית של ההיתר לשימוש חורג לגן ילדים

להפעלת גן עם היתר לשימוש חורג לגן ילדים יש חשיבות מוסרית מאוד גבוהה. זאת, משום שהיתר זה ניתן רק לאחר בדיקת המבנה וביצוע בדיקות שונות במטרה לוודא, שהוא מספיק בטיחותי בשביל לאפשר לילדים רבים לשהות בו תחת ההשגחה המינימלית הקבועה בחוק. כמו כן, יש גם חשיבות מבחינה עסקית. זאת, משום שבמידה וגן ילדים פועל ללא היתר, הוא עלול להיסגר לאלתר ומן הסתם, יש לכך השפעות עסקיות נרחבות.

קבלת ההיתר

כדי לקבל היתר לשימוש חורג לגן ילדים יש, לפני הכל, להגיש בקשה לרשות המקומית הרלוונטית, על מנת שתבדוק את כל התנאים הדרושים לשם הפעלת גן ילדים במבנה הרצוי. בשלב הבא יש לבדוק האם יש התנגדויות מצד השכנים ובמידה וכן, יש להמתין לבירור וקבלת החלטות בנושא. בשלב הבא יש לשלם מס השבחה בגין ההכנסות הצפויות כתוצאה מהשימוש החורג בנכס זה.

ליווי מקצועי

היות שתהליך קבלת ההיתר הוא תהליך ארוך ומורכב והוא משותף לגורמים שונים, חשוב להיעזר באנשי מקצוע מומחים בתחום זה, על מנת שיוכלו לעזור לכם להתכונן לקראת הגשת הבקשה ולקבל את האישור המיוחל בהקדם האפשרי.

ליווי מקצועי זה ניתן, בדרך כלל, על ידי אדריכלים מומחים, שיודעים בדיוק מהן הדרישות של הרשויות המקומיות למתן היתר לשימוש חורג לגן ילדים. לדוגמה, הצורך בשני מקומות חניה לכל הפחות, כמות הילדים שאפשר להכניס לגן, ליקויים אפשריים במבנה עצמו או בסביבתו שעלולים להכשיל את התהליך וכך הלאה. היות שכך, מומלץ לפנות כבר בתחילת הדרך לאדריכל מומחה בתחום זה לקבלת חוות דעת והמשך ליווי לאורך התהליך לשם ייעולו וקיצורו.

 

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!