היתר בניה לגדר – כך תעשו זאת נכון

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

 

 

היתר בנייה לגדרהחוק במדינת ישראל, קובע כי כל תוספת בניה מהותית, דורשת קבלת היתר בניה. אם תשברו קיר גבס פנימי בדירה שלכם, אף אחד לא יגיד לכם מילה. אבל אם תבקשו לעשות שינוי מהותי בדירה (כמו למשל הסרת קיר תמך או פיצול הדירה או שתעשו משהו שיש בו כדי להשפיע על המרחב הציבורי, תדרשו בהחלט לקבל רישיון או בשמו האחר- היתר בניה.

תחת הגדרת המרחב הציבורי, נכנס כל גורם הפונה כלפי חוץ, דהיינו קשור למבנה החיצוני של הבית. לכן, אם תרצו לבנות מרפסת, תוספת בניה, מחסן או חניה, החוק יכול עליכם. גם אם תרצו לבנות גדר לנכס שלכם, תדרשו לקבלת היתר בניה לגדר.


איך מקבלים היתר בניה לגדר?

את ההיתר מקבלים לאחר אישור מהוועדה המקומית לתכנון ובניה, באזור מגוריכם. בוועדה, דנים בכובד ראש בבקשת התוספת שאתם מבקשים לבנות ומשקללים את הדרישה אל מול תוכניות הבניה העירוניות, התב"ע ותקנות הבניה והתכנון השונות וכן אל מול הייעוד המקורי של הנכס ואחוזי הבניה הנותרים שלו ובהתחשב בתוכניות ההנדסיות והאדריכליות של מבנה החדש.

לכן, במידה ותרצו להשיג היתר בניה לגדר, אתם תצטרכו להגיש בקשה לוועדה. אלא שלמרות שניתן לחשוב, "זו בסך הכל גדר", הבקשה היא בדמות תיק מידע מקצועי ומפורט מאוד, הכולל בו שלל מסמכים והיתרים הנדסיים, מפות מדידה ומפות תכנון, כתבי כמויות, חישובים, מסמכים ונסחים ועוד מבחר רב של פרטים ומסמכים שיש למלא, על הנכס הקיים, הנכס המצטרף, המבקשים לבנות והבונים והמתכננים בפועל.


היתר בניה לגדר – איך להתנהל?

גם ההתנהלות עצמה מול הוועדה אינה פשוטה, מלבד הכנת תיק הבקשה. לצד תשלום פקדון בגובה 20%  מאגרות הבנייה השונות, בוחנת הועדה את הצדדים הטכניים של הבקשה והיא נבחנת לעומק, רק מבחינת סוגיית שלמותה ושלמות כל המסמכים. רק אז עולה הבקשה לדיון מהותי ונבדקים המבחנים המקצועיים. מכאן עולה גם חשיבות ההתנהלות המקצועית מול מהנדס הוועדה והגורמים המקצועיים, כאשר נדרשות הבהרות או קידום העניין מולם.

ברבים מן המקרים, הועדה משיבה את פני המבקש ריקם. לא בהכרח בגלל שאין מקום לקבלת היתר, אלא שהבקשה לא הוגשה נכון ובמלואה. חשוב להבין, כי בניה בלי היתר, יכולה לגרור קנסות כבדים מאוד המגיעים לסכומים של מאות אלפי ₪ ובחלק המקרים מתווסף אליהם אף רישום עבירה פלילית.


היתר בניה לגדר – להתנהל נכון

את כל זה אנחנו לא מספרים לך כדי שתתייאש ותוותר על החלומות שלך. ביחוד בכל הנוגע להשגת היתר בניה לגדר, ניתן להתגבר על המכשולים. הכל תלוי בהתנהלות חכמה ומקצועית מול הגורמים השונים בוועדה. אין צורך שתכנס לבלאגן וכאבי ראש מיוצרים בכל הנוגע לאיסוף המסמכים ולריצות מול גופי הוועדה השונים ובוודאי שאין צורך שתנסה לבדך להגיש חומרים הנדסיים מקצועיים ומפות מפורטות.

חברה כמו 'המרכז לאדריכלות' עושה את זה במיוחד בשבילך וצוות המומחים, האדריכלים והמהנדסים שלנו, יכינו לך תיק בקשה מקצועי להשגת היתר בניה לגדר וכן יתנהלו וייצגו אותך בפני כל הדרישות והמענים מול הוועדה. ליווי זה יחסוך לך כסף רב וזמן לא מבוטל ויאפשר לך להשיג את האישור במהירות האפשרית.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!