הוצאות היתר בניה על חריגות בניה

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

 

הוצאות היתר בניה על חריגות בניההאכיפה כלפי בניה בלתי חוקית התקדמה צעד אחד קדימה מבחינת מנהל מקרקעי ישראל והרשות המחוקקת. אנו שומעים חדשות לבקרים על יותר ויותר תביעות שמגיעות מצד המנהל כנגד אנשים פרטיים שחרגו מהיתרי בניה או אפילו בנו ללא היתר כלל.

 

כיום, הגורם מספר אחת שבגינו מוגשות התביעות של המנהל הוא דווקא בעקבות דיווחים של שכנים שכנגד הבניות הללו. הסיבה שיש אנשים שבונים שלא על פי החוק היא משום שהם רוצים להגדיל את הכנסתם ומשכירים את אותם מבנים לאנשים אחרים. למרות שכאשר שכן מגיש מכתב למנהל בגין חריגות בניה ומדובר כביכול בהלשנה, עבור המחוקק זה לא משנה ותביעה תוגש כנגד מי שעומד מאחורי אותה בניה בלתי חוקית, שכן הדבר מהווה עבירה על החוק. כיום מדובר בתביעה פלילית לכל דבר ועניין כאשר חריגות בניה חמורות עלולות שלא להסתיים רק בקנס אלא אפילו במאסר בפועל. עקב ריבוי התביעות אנו רואים יותר ויותר בעלי קרקעות, בתים, דירות ומבנים מנסים להסדיר בדיעבד את חריגת הבניה. המחוקק מצידו מתיר את ההסדרה בדיעבד כאשר כמובן מי שחרג מן האישור או בנה ללא אישור יאלץ לשלם קנס בגין חריגת הבניה.

 

 

מהי חריגת בניה ואיך מסדירים אותה בדיעבד?

חריגת בניה היא למעשה כל בניה שנעשתה בניגוד להיתר שהתקבל לטובת בניית הפרויקט או בניה ללא אישור כלל. כשאר אנו מתחילים פרויקט שצריך בעבורו היתר בניה, על האדריכל של הפרויקט בעזרת אנשי מקצוע נוספים להגיש בקשות לוועדה המקומית לתכנון ובניה להיתר בניה על ידי הגשת כלל התוכניות. הבקשה הזו עוברת מספר ארכאיות ובדיקות ולאחר מכן מקבלת תוקף בדמותו של היתר בניה כאשר כמובן שלא ניתן להתחיל את הבניה ללא קבלת ההיתר מו הרשויות.

 

יש לציין כי לא כל בניה מחוייבת בקבלת היתר ולכן יש להתייעץ עם אדריכל לפני תחילת ביצוע הפרויקט. כיום כפי שציינו גם בדיעבד ניתן להסדיר קבלת היתר בניה גם לאחר שהפרויקט שביצענו ללא היתר כבר הסתיים. את התהליך ניתן לבצע כמעט עבור כל סוג של מבנה כמו למשל בניית מחסן, שינוי ייעוד, בניית יחידת דיור ועוד. בכדי לעשות זאת עליכם ליצור קשר עם אדריכל שמטפל בנושאים של היתרי בניה כאשר מומלץ להתקשר עם אדריכל שמתמחה בנושא של מתן היתרים בדיעבד שכן זוהי פרוצדורה מעט שונה ממתן היתר בניה רגיל.

 

מה העלות של מתן היתר בניה בדיעבד?

העלות של מתן היתר בניה בדיעבד משתנה כמובן בהתאם לסוג הפרויקט לו אנו רוצים להשיג את האישור. הדבר כמובן כרוך בשעות עבודה של האדריכל סביב הפרויקט ובמידה ומדובר בפרויקט גדול של יחידת דיור שכן הדבר מצריך יותר שעות עבודה של אדריכל מאשר היתר למחסן. העלות של מתן היתר בדיעבד תנוע בדרך כלל בין 6000 ש״ח לבין 45,000 ש״ח והיא כוללת כמובן את כל התהליך החל משרטוטים ומדידות דרך הגשת כלל האישורים.

 

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!