הכשרת חריגות בניה בדיעבד

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

 

הכשרת חריגות בניה בדיעבדמבנים רבים ברחבי הארץ נבנו ללא היתר בניה, היתר לו זקוק כל מבנה על פי האמור בחוק לפני תחילת מלאכת הבניה שלו. ישנם סוגים שונים של מבנים שלא חייבים בהיתר בניה כאשר אותם סוגי מבנים שלא חייבים בהיתר רשומים במדויק בחוק וכך נוכל לדעת אם המבנה אותו אנו בונים מחוייב או לא בהיתר בניה. למעשה, כל מבנה שנבנה ללא היתר בניה שהתקבל טרם תחילת העבודות יחשב בגדר של חריגת בניה בפני המחוקק והרשויות. כיום בישראל על פי סקרים שנערכו ובנוסף להערכות של הרשויות ישנם מעל למאה אלף חריגות בניה ברחבי הארץ כאשר חריגת בניה שכזו נחשבת לעבירה פלילית שיכול להירשם בגינה רישום פלילי לאחר הרשעה של בית המשפט.

 

מהי הענישה על חריגת בניה?

אז אחרי שהבנו מהי חריגת בפני החוק נבין מה הם העונשים שהמחוקק מטיל על כל אלו שמבצעים את חריגות הבניה. הדרך הנפוצה ביותר של הרשויות לאכוף את חריגות הבניה היא באמצעות קנסות כאשר הרשות פותחת תיק נגד מבצע העבירה ובסופו של התיק נשלח קנס כספי מנהלי גבוה כנגד מבצע העבירה בעוד שיש לציין כי לאחר תשלום הקנס לא מבוצע רישום פלילי נגד מבצע עבירת הבניה.

 

במקרים אחרים נפתחת חקירה כנגד מבצע העבירה ולאחר חקירה מחליטה הרשות אם להגיש כתב אישום נגד מבצע העבירה כאשר במקרים כאלה אם בבית המשפט מוצגות ראיות מוצקות שתומכות בדבר העבירה פסק הדין יכול להיות צו הריסה לאותו מבנה, קנסות חמורים ואף מאסר בפועל.

 

כיצד ניתן לבצע הכשרת חריגות בניה בדיעבד?

הכשרת חריגות בניה בדיעבד היא אינה מלאכה פשוטה ולמעשה מדובר בתהליך שיכול לקחת מספר רב של חודשים. הוא מבוצע על ידי אדריכל או מהנדס שרצוי שיתמחה בנושא של הכשרות חריגות בניה, שכן לעיתים ישנן חריגות בניה שכלל לא ניתן לאשר בדיעבד. ישנם מקרים שבהן החריגות הן חמורות מאוד כמו למשל גובה המבנה, מספר יחידות הדיור וכדומה ולכן נצטרך לבצע הריסה של המבנה שאותו לא נצליח להכשיר, לכן חשוב שהאדריכל יהיה בקיא בכל הנושאים סביב חריגות בניה כמו גם בתקדימים שיכולים לעזור לנו לדעת אם נוכל או לא נוכל לאשר את החריגה עוד לפני כניסתנו לתהליך הארוך הזה.

 

מה המחיר של הכשרת חריגות בניה בדיעבד

המחיר של הכשרת החריגה תלוי מאוד באיזה סוג מבנה ברצוננו להכשיר. הכל בסופו של דבר תלוי בשעות העבודה אותן מעריך האדריכל שיצטרך להשקיע בנושא כאשר שעת אדריכל מתומחרת בין 350 ש״ח ל- 400 ש״ח לשעת עבודה. ככלל המחיר של הכשרת חריגות בנייה ינוע בין סכום של 8000 ש״ח לפרויקט שאינו נחשב מסובך לבין סכום של 50 אלף ש״ח במקרים מסובכים ומוכרים יותר.

 

לפרטים נוספים אודות הכשרת חריגות בניה בדיעבד, צרו איתנו קשר. המומחים של המרכז לאדריכלות ישמחו לסייע לכם ולענות לכם על כל שאלה.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!