צו רישוי עסקים

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

צו רישוי עסקיםצו רישוי עסקים

צו רישוי עסקים הינו צו אשר מחייב עסק ספציפי להחזיק ברישיון עסק על פי חוק רישוי עסקים אשר נוסד בשנת 1968. 

כל עסק טעון רישוי חייב לעבור את התהליך הזה, ואילו צו רישוי עסקים מכיל את הרשימה של כל העסקים החייבים ברישיון. בצו ישנה טבלה המחולקת ל-10 קטגוריות שונות של עסקים המחויבים בהוצאת רישיון. בכל מקרה של ספק ניתן להתייעץ עם חברה מקצועית או נציגים של משרד הרישוי.

 

צו רישוי עסקים – הסבר על הצו

צו רישוי עסקים הינו צו אשר מחייב עסקים מסוימים להחזיק ברישיון עסק על פי סוגו. ישנם סוגים שונים של רישיונות אשר ייעודם מתאים לסוג העסק, כמו לדוגמא מסעדה אשר לה יהיה רישיון שונה לרוב מאשר רישיון של הפעלה זמנית של עסק כמו יריד. טבלת צו רישוי עסקים מגדירה את הרישיון אליו אתם נדרשים בהתאם לסוג העסק שלכם, סוג הפעילות ומהם האישורים הנדרשים בכדי לקבל את הרישיון המיוחל. לדוגמא, מסעדה צריכה אישורים ממקורות שונים בניגוד לאתר בנייה, אישורים ממשרד הבריאות, נגישות, משרד התכנון והבנייה, קבלן בניין וכן הלאה…

מהו מסלול תצהיר?

על פי חוק ישנו מסלול אשר מכונה מסלול תצהיר. במסלול זה חובת בעל העסק לבצע את כל המוטל עליו ולהצהיר זאת על ידי חתימה המעבירה את האחריות אליו. חלק מהאישורים עדיין נדרשים להיות בהתאם לחוק כמו חוק כיבוי אשר אינו כלול במסלול זה. מסלול זה מעביר את האחריות של בעל העסק אך עדיין אינו פוסל ביקורי פתע של הגורמים הרלוונטיים המוודאים שאכן המקום עומד בכל התקנים הנדרשים ומחזיק בכל האישורים הרלוונטים.

בדיקות של גורמי הרישוי אינם דבר חריג בעולם העסקים, על בעל העסק תמיד להיות מוכן לביקורים ללא הודעה מוקדמת. כל עוד אתם עומדים בכל האישורים והתקנים הנדרשים, אין לכם ממה לחשוש. הבדיקות הכלולות הן בדיקות של איכות הסביבה, בדיקה של משטרת ישראל, בחינה של משרד העבודה והרווחה אשר בוחן את ביטחונם של השוהים במקום, בחינה של משרד הבריאות בענף המסעדנות או כל דבר הקשור למאכלים ותרופות, כמו כן בחינה של תנאי תברואה נאותים ולבסוף קיום הדינים של מכבי האש.

צו רישוי עסקים – דרישות לקבלת רישיון

פתיחת עסק בישראל היא הליך מאוד מסובך, הליך הגובל בתוכו המון סייגים ומושגים שאינם מובנים לקהל הרחב, אך על פי חוק זה לא משנה מה הבנת ולא הבנת. במקרה בו עולה לכם כל שאלה בנוגע לפתיחת העסק עליכם למצוא תשובה אליה, זאת בעזרת משרד הרישוי או חברה אשר מלווה אתכם בתהליך פתיחת העסק. ברגע בו פורטו בפניכם כל התנאים לפתיחת העסק עליכם להתחיל ליצור קשר עם הגורמים הרלוונטים, כמו משרד הבריאות אשר נדרש אישור ממנו וגם כיבוי אש, משרד ההגנה לאיכות הסביבה, אישור מהנדס ועוד… רק לאחר כל קבלת האישורים מהגורמים הנדרשים בחוק יהיה ניתן להגיש את הבקשה למשרד הרישוי לפתיחת העסק.

רישיון עסק מוענק על ידי הרשות המקומית, יש לוודא שהבקשה שלכם מכילה את כל האישורים שציינו לעיל, כמו כן יש לוודא אילו אישורים נדרשים לסוג העסק שלכם, זאת תוכלו לראות בצו רישוי עסקים. בקשה אשר לא תכיל את כל האישורים הנדרשים סופה לקבל דחייה וסירוב. שלב הוצאת רישוי עסק יכול להיות שלב מאוד מייגע ולכן אנו ממליצים להיעזר באנשי מקצוע אשר מכירים את השטח היטב. אנשי המקצוע ילוו אתכם בתור בעלי העסק בכל שלב עד לקבלת האישור המתאים. כמו כן תייעץ החברה בנוגע לאישורים הנכונים יותר לעסק (ישנם ארבעה סוגי רישיונות עסק). במקרה בו חוויתם דחייה תבחן החברה מה החוסרים הנדרשים להשלמת התהליך ותגיש בקשה נוספת שסביר להניח וסופה לקבל אישור.

חשוב להיעזר באנשים אשר מכירים את תחום פתיחת העסקים לכל פרטיו, שכן מדובר בתהליך שיכול מהר מאוד להוציא לכם את האוויר מהריאות. חשוב לציין שאתם ממשיכים לשלם את המקדמות והתשלומים לפתיחת העסק גם אם העסק שלכם עדיין לא נפתח, לכן התהליך חייב להיות זריז. חברה מקצועית תדע להתאים את סוג העסק שלכם לאישורים הנדרשים לו, תדע לפעול במהירות ולראות מהם החוסרים שיש עד להשלמת התהליך באופן מלא על פי חוק.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!