שכר טרחה אדריכל – על מה בעצם אנחנו משלמים?

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

 

בונים או משפצים את הבית שלכם? מתלבטים אם לקחת אדריכל? כאן נסביר על מה בעצם גובה האדריכל תשלום ומי בכלל זקוק לו.

שכר טרחה אדריכל

מה עושה האדריכל?

לאדריכל יש תפקיד מאוד מיוחד בתהליכים של בניה ושיפוץ – הוא איש המקצוע, שגם מתכנן וגם דואג לביצוע של הנראות של מבנים או שטחים. לאדריכלים שונים יש סוגים שונים של התמחויות. לדוגמה, יש המתמחים באדריכלות פנים ויש מי שמתמחים באדריכלות חוץ ועוד. המטרה של שירותי האדריכל היא ליצור חלל או שטח, שיכולים לשמש היטב את המשתמשים בו הן מבחינה וויזואלית והן מבחינה פונקציונלית. חשוב לציין, שהאדריכל גם דואג לאישורים הנחוצים במקרה הצורך ומביא את אנשי המקצוע הנחוצים להוצאת התוכנית אל הפועל. כלומר, לוקח חלק פעיל בתהליך מתחילתו ועד סופו.

למי ומתי כדאי לפנות לאדריכל?

היות שתפקידו של האדריכל הוא לתכנן את החלל או השטח אין ספק, שהוא יוכל לעזור בעיקר למי שנמצא בתהליכי בניה או שיפוצים נרחבים. כך הוא יוכל לדאוג לכך, שהתהליך יתבצע כראוי ושהתוצאות יהיו מותאמות באופן מדויק לצרכים ולרצונות של הדיירים. כמו כן, ככל שהאדריכל ייכנס לתמונה בשלב מוקדם יותר, כך הוא יוכל להועיל ולהשפיע יותר.

שכר טרחה אדריכל באופן כללי

אדריכל שכר  טרחהשכר הטרחה הו למעשה תשלום עבור שירות של איש מקצוע, אותו נהוג לגבות בעיקר בתחומי עיסוק מסוימים כמו לדוגמה אצל עורכי דין, אדריכלים וכדומה. שכר זה ניתן עבור ביצוע עבודה ומתן שירות מקצועי של אדם, שהשקיע ולמד את תחום העיסוק שלו והתמקצע בו במטרה להעניק ללקוחותיו את השירות המקצועי הטוב ביותר. במקרה של שכר טרחה אדריכל, ניתן לחלק אותו לשני סוגים עיקריים, עליהם נרחיב מיד.

שכר טרחה לפי אחוזים

שכר טרחה, הנגבה על ידי אדריכל לפי אחוזים הוא כזה, שנקבע על פי אחוזי עלות הפרויקט כולו. על פי רוב, ובעיקר כאשר מדובר על בניה רוויה, שכר הטרחה הוא כ-3% מעלות הפרויקט. לדוגמה, אם העלות הכוללת של הפרויקט היא מיליון ש"ח, שכר הטרחה של האדריכל יהיה כ-3000 ש"ח. יחד עם זאת, ישנם פרויקטים, בהם נהוג לגבות אחוזים יותר גבוהים עבור שכר טרחה אדריכל כדוגמת מבני ציבור או וילות וכדומה.

שכר טרחה לפי מחיר ליחידה

שיטת התמחור הנפוצה השנייה היא לפי יחידות והכוונה היא לכך, שהתמחור הוא לפי יחידות של חללים. לדוגמה, בבניין מגורים, כל יחידת דיור תהווה יחידה ובבנייני משרדים היחידות הן לפי מטר בנוי. חשוב לציין, שלכל סוג של מבנה יש תמחור משלו וההבדל הוא לא רק בין בניין מגורים לבין בניין לתעשייה ומסחר או בית מלון, אלא על פי רוב יש גם הבדלים בין התמחור של אדריכלות המשרדים לדוגמה לבין האדריכלות של החניון של הבניין.

 

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!