היתר בניה בגבעתיים

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

אחד הדברים החשובים ביותר לפני שאנחנו מבצעים שינוי כלשהו בבית או בבניין שלנו או בכל מבנה אחר הוא קבלת היתר בניה בגבעתיים. כל שינוי בנכס שלכם שדורש בניה, כמו הריסה ובניה מחדש של בית צמוד קרקע בתצורה אחרת, בניה על הגג של קומה נוספת ועוד מגוון רב של תהליכי בניה ידרשו היתר בניה. את היתר הבניה נקבל מהועדה המקומית לתכנון ובניה לאחר שנגיש בעזרת האדריכל שלנו את התוכניות הבניה שלנו לעירייה.

היתר בניה בגבעתיים

תכנית זו נקראת גם גרמושקה והיא למעשה התכנית אותה הכין האדריכל שלנו בעזרת אנשי מקצוע נוספים כמו מודד למשל ואותה נגיש לוועדה המקומית לתכנון ובניה ועליה נקבל את האישור. על התכנית לכלול את כל הפרטים של שטח הבית על מנת שבוועדה ידעו מה בדיוק אתם הולכים לשנות לפני שמאשרים לכם את התכנית. על התוכנית יהיו חתומים מגוון אנשי מקצוע שדרכם עברה התכנית שלב או תהליך כך שבמידה ולוועדה יש שאלות בנוגע לפרויקט, אותם אנשים המיוצגים על ידיה ידעו למי לפנות.

בחינת הבקשה להיתר

לאחר תהליך של בחינת הבקשה ושקלול כלל המשתנים כמו האם התכנית היא אכן בהתאם לחוק, האם היא אינה נוגדת את סביבת המגורים וכמובן אם אין התנגדויות נקבל את היתר הבניה המיוחל. חשוב לציין כי לא ניתן להתחיל את הבניה כלל וכלל ללא היתר הבניה וכל חריגה ממנו או התחלת העבודה ללא ההיתר מהווות עבירה על החוק ויכולות להוביל לתהליכים משפטיים בבית משפט ולגרור כנסות כבדים. יש לציין כי בחלק מן המקרים הוועדה המקומית לתכנון ובניה אינה מאשרת את היתר הבניה ואז כאמור יש לבצע את השינויים הספציפיים או להגיש בקשות אחרות ואז לחזור שוב לוועדה על מנת לקבל את ההיתר. חלק מהמקרים בהם לא יאשרו את הבקרה להיתר בניה בוועדה המקומית לתכנון ובניה היא חריגה מזכויות הבניה הקיימות לאותו שטח, שטח המצריך שינוי ייעוד בטרם נוכל לקבל עליו את היתר הבניה ועוד מגוון רב של מקרים אחרים. 

אישור חריגות בנייה

האם תמיד נצטרך לקבל היתר בניה בגבעתיים?

לרוב המוחלט של שינויי הבנייה נצטרך היתר בניה כמו למשל הדוגמאות שציינו קודם לכן, בניית קומה נוספת על הגג, סגירת מרפסת, גדר, קירוי מרפסת ועוד מגוון רב של שינויים שכמובן מבלי שקיבלנו עליהם היתר בניה לא נוכל לבצע אותם אך ישנם גם מקרים יוצאי דופן בהם לא נצטרך לקבל היתר בניה בגבעתיים.

בשנים האחרונות המחוקק החליט כי במקרים בהם מדובר בשינויי בניה קלים לא יהיה צורך בקבלת היתר בניה. היות וקבלת היתר בניה הוא הליך יחסית ארוך ומסובך נוצר מצב שבו מצד אחד ישנה סחבת גדולה מאוד באישורים עקב צוואר בקבוק שנוצר ברשויות, היות וכמות גדולה מאוד של אנשים מגישים בקשה על כל שינוי בניה קטן ואילו מצד שני כל אזרח שומר חוק שרצה לבצע שינוי קטן בבית היה צריך להגיש לכך אישור על מנת שלא לעבור על החוק וכך אישורים לשינויי בניה קטנים ניתנו לאחר זמן רב לעיתים עד תקופה של שנה ומעלה.

עבודות אדריכלות בגבעתיים

החלטת המחוקק

לכן החליט המחוקק להקל על האזרחים על ידי החרגת שינויי בניה קטנים מקבלת היתר בניה בגבעתיים. הדבר גרם כמובן לכך שעבור שינויי בניה גדולים ומהותיים לא נצטרך לחכות זמן רב עד שיאושרו בוועדה המקומית לתכנון ובניה וגם תרם לכך שאנו יכולים לבצע שינויים קטנים על דעת עצמנו מבלי הצורך לקבל היתר בניה. חלק מאותם שינויי בניה שנוכל לעשות מבלי לקבל היתר בניה הם למשל הקמת גדר, הקמת מחסן קטן, הקמת פרגולה ועוד מספר שינויים קטנים ולא מהותיים שאינם משפיעים באופן דרמטי על המבנה הפיזי של הנכס.

מהם השלבים לקבלת היתר בניה בגבעתיים?

למרות ההקלות של המחוקק עדיין הליך של הגשה וקבלת היתר הבניה הוא יחסית מורכב ואי אפשר לעשות אותו בעצמנו היות ואנו צריכים להגיש תוכניות, אישורים ועוד מגוון רב של מסמכים שבלי העזרה של אנשי מקצוע זה פשוט יהיה בלתי אפשרי. אז בראש ובראשונה על מנת להתחיל את התהליך צריך להגיש את הבקשה בצורה מסודרת על פי החוק כאשר את הבקשה עצמה מגיש לוועדה המקומית אדריכל מטעמכם או מהנדס או במקרים מסויימים הנדסאי בניין. על הבקשה להיות מפורטת על פי הגדרות החוק ולכלול תוכניות מפורטות של הבניה עצמה כמו גם מתאר אחוזי הבניה, הגדרת המטרה של המבנה, מאילו חומרים אנו נבנה את המבנה וכמובן להוסיף את כל הקלות הבניה אותן אנחנו מבקשים לצורך אותו מבנה.

על הבקשה לכלול מגוון רב של מסמכים שילוו אותה על מנת שהבקשה תוכל להתקדם במעלה הסולם ולכן שימוש בגורם מקצועי ככל שניתן להגשת הבקשה הוא קריטי היות ואם יהיה חסר מסמך כזה או אחר תתבקשו להשלים אותו וכך למעשה הבקשה שלכם עלולה להתעכב.

בשלבים הבאים לקבלת היתר בגבעתיים

לאחר הגשת הבקשה וכלל המסמכים מתבצעת בדיקה ראשונית בלבד שבמסגרתה עוברת הוועדה על כלל המסמכים ורואה כי יש בידיה את כל המידע שאותו היא צריכה על מנת להשלים את התהליך. זהו השלב שאם מסמך כזה או אחר או חלק מן הפרטים הקריטיים חסרים אתם תקבלו פניה ובה הדרישה להשלים את החומר החסר על מנת שהבקשה שלכם תוכל לעבור הלאה לשלב האישורים. במידה והבקשה שלכם עברה את השלב הראשוני הזה הוועדה תודיע לכם על הסכום הראשוני שיהיה עליכם לשלם לפני שהתוכנית והבקשה שלכם עוברות לשולחנו של המהנדס של הוועדה המקומית לתכנון ובניה.

לאחר מכן הבקשה עוברת לשולחנו של המהנדס והוא בודק אותה בהתאם לכל החוקים והתקנים וכמובן עובר על כל התוכניות בניה והמסמכים שצירפתם אל הבקשה שלכם. במידה וחסר דבר מה בבקשה הוא מחזיר לכם אותה או יכול ליצור אתכם קשר, כלומר עם האדריכל או מי מטעמכם שאחראי על הגשת הבקשה ולדרוש מסמכים נוספים שהוא צריך. אם המהנדס דוחה את הבקשה הוא מחזיר לכם אותה ואת הטענות שבגינם נפסלה הבקשה או במידה והוא קיבל אותה הוא מעביר את הבקשה לשולחנה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה ומציין שם כי הוא בדק את התוכניות והוא ממליץ על קבלת היתר.

הקלות בהיתר

זהו השלב שבמידה וביקשתם במסגרת ההיתר שלכם הקלות בנייה לפרסם את התוכניות שלכם ולהזמין את הקהל הרחב להגיש התנגדויות במידה וקיימות. עליכם יהיה לפרסם את דבר התכנית במספר מדיות כתובות שונות בהתאם ללשון החוק וביחד עם זאת להציב שלטים בסמוך לאיזור שבו עתיד להיבנות הפרויקט עם תיאור התוכנית ועוד מספר פרטים נוספים. פרסומים כאלה כאמור לא נצטרך בכל בקשת היתר אלא במקרים של שינוי ייעוד של הקרקע, זכויות בניה מעבר למותר ועוד.

היתר בנייה בגבעתיים- מה לגבי התנגדויות לגבי הפרויקט?

למתנגדים יהיה כשבועיים להביע את התנגדותם וזו תעלה לדיון במסגרת הוועדה המקומית לתכנון ובניה שהם אחראים לקבל את ההתנגדויות או לדחות אותם. לאחר מכן כמובן ניתן זמן מוגדר לערעור על ההחלטות ולאחר גמר השלב הזה עוברת הבקשה לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובניה. זהו כמובן השלב האחרון בכל התהליך שבסופו של דבר נקבל או לא נקבל את היתר הבניה לו חיכינו.

חשוב לציין שהתשובה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לא חייבת להיות רק כן או לא אלא היא גם יכולה להתנות את קבלת ההיתר בתנאים כאלה ואחרים כמו הורדת מספר הקומות בבניין אותו ביקשתם לבנות, בניית הבניין מחומרים אחרים ולאו דווקא מאלה שהצגתם בתוכניות שלכם, הקמת תשתיות נלוות ועוד מגוון רב של תנאים והגבלות שיכולות להגיע עם היתר הבניה. לאחר הוועדה אישרה את היתר הבנייה שלכם יהיה עליכם לשלם את יתר האגרות וההיטלים על המגרש שלכם כמו היטלי השבחה ועוד מספר אגרות. לאחר תשלום האגרות תקבלו את ההיתר בניה והוא יהיה תקף לטווח זמן של שלוש שנים בו תצטרכו לבנות את הפרויקט שלכם. מצד שני הוועדה גם יכולה לסרב ולא לאשר לכם את היתר הבניה או לומר לכם שבמידה ויעשו שינויים מהותיים בתוכנית הבקשה תישקל בשנית. במידה ולא אושרה בקשתכם להיתר בניה בגבעתיים תוכלו לערער על ההחלטה של הוועדה במשך 30 יום לאחר קבלת ההחלטה עם נימוקים מתאימים מדוע ההחלטה הספציפית לגביכם אינה נכונה.

מדוע לא כדאי לבצע עבודות ללא היתר בניה בגבעתיים?

בראש ובראשונה כבר הזכרנו שכל בניה ללא היתר בניה מתאים הינה עבירה פלילית על החוק במדינת ישראל. על כל בניה של מבנה או בית או כל אחד מהמקרים עליהם דיברנו קודם לכן בדוגמאות שציינו להיבנות אך ורק עם היתר בניה מתאים שעבר את כל התהליך אותו הצגנו לכם כאן. במידה ובניתם ללא היתר בניה אתם תהיו חשופים לכתב אישום פלילי.

כאמור, בניה שמבוצעת ללא היתר עלולה לגרור בגינה קנסות כבדים, צווי הריסה על המבנים שכבר נבנו ועומדים ואף מאוכלסים, מאסר של עד שנתיים ועוד סנקציות רבות שכולן מופיעות בחוק. חשוב לציין כי אותן סנקציות אינן באות לפגוע בפרט אלא אך ורק על מנת להגן על האינטרס הציבורי של כלל הציבור היות ואם כל אחד יבנה מה שהוא רוצה ללא היתר בניה, עלול להיווצר תהו ובוהו. ובמידה ובנינו ללא היתר ובניה ואנו רוצים להכשיר את הנושא ולהסדיר אותו מול רשויות החוק עלינו להגיש בקשה מסודרת באמצעות אדריכל על אותו מבנה שאנו מעוניינים להכשיר. כאשר נעשה זאת אנו למעשה מודים מרצון כי ביצענו בניה שלא כשורה ובניגוד לחוק ולמעשה אנו נצטרך להודות בכך ולשלם קנס. במסגרת הסדר זה יהיה עלינו להשיג את כל האישורים המתאימים תוך פרק זמן קצוב כאשר אם נתקלנו בקשיים יש ביכולתנו לבקש הארכה לאותו מועד במידה ואנו לא מצליחים לעמוד במועד שנקבע קודם לכן.

הליכים מזורזים להיתר בניה בגבעתיים

לפני מספר שנים הבינו המחוקקים כי עדיין ישנו צוואר בקבוק בכל הקשור להיתרי בנייה קטנים ולכן החליטו במשרד האוצר לזרז אישורים של היתרי בניה קטנים יחסית ולהגביל את הזמן המקסימלי למתן היתר הבניה ל-45 יום. במידה ולא ניתנה החלטה בנושא תוך פרק הזמן הקצוב בתיקון החוק הבקשה תיראה כאילו אושרה בניגוד למצב שהיה קיים קודם לכן שבקשה שלא קיבלה התייחסות נחשבה בתור בקשה שסורבה. בין הדברים אליהם ניתן לקבל היתר בניה בהליך המזורז נמצאים תוספות בניה כמו בניית ממ״ד, תוספת בניה על הגג של בניין מגורים, סגירת מרפסת מקורה, תוספת בניה של 25 מ״ר בקומת קרקע ועוד מספר רב של תוספות בניה כאלה ואחרות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

אדריכל בחריש

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

אדריכל בעומר

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

אדריכל בתל-אביב

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

אדריכל ביפו

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

אדריכל בקריות

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

אדריכל בשוהם

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

אדריכל בגני תקווה

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!