תכנון בית פרטי 120 מ"ר – מה זה אומר ואיך עושים את זה?

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

רוצים לתכנן בית פרטי של 120 מ"ר? כאן תוכלו לקבל את כל המידע הנחוץ לכם לקראת התהליך!

תכנונים נפוצים 

המקרים הנפוצים, בהם נדרש תכנון בית פרטי 120 מ"ר הם בעיקר כאשר יש שטח קטן יחסית של אדמה ולכן האפשרות היחידה לבניית בית פרטי גדול היא על ידי תכנון של בית דו קומתי, או כאשר החצר של הבית מהווה חלק גדול יחסית מהשטח. לדוגמה, כאשר מתכננים לבנות בריכה וכדומה. מקרה נפוץ נוסף הוא, כאשר מתכננים בית דו משפחתי.

מה זה אומר בכלל? 

התהליך של תכנון בית פרטי כולל בתוכו פרטים רבים, אשר מרכיבים ביחד את התוכנית לתוצאה הסופית. מבחינת תהליך התכנון עצמו, אתו מתחילים, הוא בנוי משלושה שלבים עיקריים: תכנון, רישוי וביצוע. בשלב התכנון אתם יושבים עם אנשי המקצוע ומתכננים ביחד מה הייתם רוצים שיהיה בבית שלכם, מהו המבנה הכללי שאתם רוצים ומהו המבנה המפורט יותר הרצוי לכם. 

שלב הרישוי הוא השלב, שבו עליכם לקבל את כל האישורים הדרושים כדי להוציא את התוכניות אל הפועל. שלב זה דורש הרבה התרוצצויות בין הגורמים המאשרים השונים, כשהרשות העירונית הרלוונטית עומדת בראש הרשימה ובנוסף, גם חברת החשמל, פיקוד העורף, רשות העתיקות, מנהל מקרקעי ישראל ועוד. חשוב לציין, שלצורך קבלת מרבית האישורים יש לשלם אגרות ישירות לגורמים הרלוונטיים. שלב הביצוע הוא השלב, שבו התוכניות שלכם מתחילות לרקום עור וגידים ועבודת הבנייה בפועל מתחילה. 
ראו גם: בקשה להיתר בניה

אפשרויות תכנון 

היות שישנן סיבות שונות, המובילות בעלי קרקע לתכנן ולבנות בית פרטי בגודל של 120 מ"ר וגם תנאים שונים של השטח בין קרקע אחת לאחרת, ישנם תכנונים אפשריים שונים של בתים, גם אם השטח הבנוי שלהם במ"ר זהה. לדוגמה, ניתן לתכנן בית חד קומתי או דו קומתי, חד משפחתי או דו משפחתי וכך הלאה.

התכנון הפנימי

גם מבחינת התכנון הפנימי יכולים להיות הבדלים גדולים בין תכנון בית פרטי 120 מ"ר אחד לאחר. על פי רוב, התכנון של הבית כזה: סלון, ממ"ד, מקלחת, שירותים, שלושה חדרי שינה, יחידת הורים ומטבח. מן הסתם, יש הבדל גדול בחלוקה בין בית חד קומתי לבין בית דו קומתי וכמו כן, יש גם הבדלים מבחינת הצורה והמבנה של כל בית, הצרכים של בעלי הבית וכך הלאה.

לסיכום

תכנון בית פרטי 120 מ"ר כולל שלושה שלבים: תכנון, רישוי וביצוע. כל אחד משלבים אלו הינו חשוב מאוד בשביל השלב הבא שלו ובשביל הצלחת הפרויקט ושביעות הרצון של בעלי הנכס. יחד עם זאת, היות ששלב התכנון הוא השלב הראשון, יש לו השפעה מכרעת על כל חלקי התהליך ולכן חשוב להשקיע בו את המשאבים הדרושים ולהיעזר באנשי המקצוע הרלוונטיים.

יכול לעניין אותך גם: כמה עולה להוציא היתר בניה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!