רישוי עסקים גליל

עדיף לבנות נכון!מאשר לבנות פעמיים!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

 

על פי החוק במדינת ישראל, כמעט כל בית עסק חייב ברישיון עסק. חובה זו מעוגנת בשורה של הוראות חוק, החל מחוק רישוי עסקים, דרך צו רישוי עסקים וכלה בשורה של קבצי תקנות רישוי עסקים. ועדיין, בתי עסק רבים בישראל אינם מחזיקים ברישיון עסק תקף, חלקם משום שאינם מחויבים לכך וחלקם משום שאינם ממלאים את הוראות החוק. אילו עסקים מחויבים בהוצאת רישיון עסק? מה המטרה של רישיון העסק והאם לא מדובר סתם בתהליך בירוקרטי חסר ערך? מהן ההשלכות של עסק המתנהל ללא רישיון? האם הרשויות יכולות להטיל עליכם סנקציות בהיעדר רישיון עסק? מה נדרש מכם בכדי להוציא רישיון עסק? האם ישנו גורם מקצועי שמתמחה בתחום של רישוי עסקים גליל ואיך מוצאים אותו? את כל התשובות לכל השאלות הללו, נותנים לכם בשורות הבאות המומחים של המרכז לאדריכלות, המסייע לבתי עסק בכל רחבי הארץ בתהליכי הוצאת רישיון עסק.

 

אז אילו בתי עסק נדרשים להוציא רישיון עסק?

רישוי עסקים גליל

חוק רישוי עסקים מתיר לשר הפנים להגדיר מהם העסקים המחויבים בהוצאת רישיון עסק. בהתאם להיתר זה פורסם צו רישוי עסקים החתום על ידי שר הפנים, ובו מובא מפרט שלם של פרמטרים וקריטריונים, המגדירים עסקים טעוני רישוי, כלומר עסקים המחויבים בהוצאת רישיון עסק. פרמטרים אלה משתרעים על פני כר נרחב של תחומים ונושאים, החל ממאפייני הפעילות של העסק, דרך הגודל שלו וכלה במאפייני ליבה משמעותיים בהתנהלות העסק. ככלל, כמעט כל עסק קמעונאי ותעשייתי נדרש בהוצאת רישיון עסק, אבל אם יש לכם חשד קל שאולי אתם פטורים מחובה זו, תוכלו להתייעץ עם גורם מקצועי המתמחה בתחום של רישוי עסקים גליל והוא יוכל לאשר או להפריך את החשד. יחד עם זאת, כנראה שלא תצטרכו לבחון את הדברים בעצמכם, שכן מרגע שהוקם העסק, כבר תתחילו לקבל פניות ממחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית שבתחומה ממוקם העסק ואם אתם אכן מקבלים פניות כאלה, זה אומר שאתם עסק טעון רישוי.

 

מה המטרה של רישיון העסק?

כפי שיכול להסביר לכם כל מומחה רישוי עסקים גליל, רישיון העסק הוא לחלוטין לא תהליך בירוקרטי מיותר. ככלל, רישיון העסק נועד להבטיח שהעסק עומד בכל הקריטריונים של בטיחות ושל האינטרס הציבורי. כדי להמחיש את הדברים, תארו לעצמכם שאתם נכנסים לקניון. מבחינתכם מדובר בפעולה טריוויאלית וזה לגמרי מובן מאליו עבורכם שהקניון בטוח לשהייה. בקניון אתם מצפים למשל שאם תשרוף שריפה, יהיו דרכי מילוט מוכנות ומערכת כיבוי שריפות שתיכנס לפעולה, שתשתיות החשמל נפרשו בצורה בטוחה, שהמעלית נבדקת בכל שישה חודשים על פי חוק ואפילו שגובה המדרגה הוא תקני ולא כזה שעלול לגרום לכם למעוד. ישנם המון פרמטרים בכל בית עסק, שיכולים להשפיע על בטיחות הציבור ועל האינטרס שלו ואת כל הפרמטרים האלה יש לבחון במעמד של בדיקת בקשה לקבלת רישיון עסק.

חשיבותו של רישיון העסק אף עולה עשרות מונים כאשר מדובר בסוגים מסוימים של עסקים, כמו למשל עסקים העוסקים בתחום המזון, התרופות או בחומרים מסוכנים. כך למשל, אם אתם גרים ביישוב בסמוך לאזור תעשייה ובאזור התעשייה פועל מפעל גדול לייצר מוצרי אלכוהול, נפט או מוצרים פטרוכימיים, אתם רוצים להיות בטוחים שהמפעל עומד בכל התקנים הבטיחותיים הנדרשים וכמוכם, גם העובדים במפעל והאנשים העובדים ועוברים בסמוך אליו. כשאתם קונים מוצר מזון בסופרמרקט, אתם רוצים להיות בטוחים שיצרן המוצר מנהל את פעילות הייצור בצורה נאותה, היגיינית ובטוחה שלא תוביל לפגיעה בבריאותכם. בדיוק מכל הסיבות האלה, כפי שיסביר לכם כל מומחה רישוי עסקים גליל, מחייבת המדינה כמעט כל בית עסק להוציא רישיון עסק, כשבתהליך בדיקת הבקשה לרישיון נבחנים כל הפרמטרים כדוגמת אלו שהבאנו לעיל.

 

ומה אם אין לכם רישיון עסק?

ניהול עסק ללא רישיון היא אינה תופעה נדירה בישראל, אך תופעה זו הולכת ומצטמצמת ככל שעוברות השנים, בעיקר לאור פעילות אכיפה משמעותית של הרשויות ולאור הבנה שמתפתחת אצל בעלי העסקים סביב ההשלכות של הפעלת עסק ללא רישיון. ההשלכה המרכזית שעליכם לקחת בחשבון אם אתם מנהלים את העסק שלכם ללא רישיון היא, שבמצב כזה אתם חושפים את עצמכם לשורה של סיכונים. סיכונים אלה כוללים החל מסנקציות כחלק מפעילות אכיפה של הרשויות וכלה בחשיפה לתביעות משפטיות נגדכם. לשם דוגמא, בשל תקלה במוצר שלכם, בשירות שלכם או בעסק שלכם, נפגע אדם כלשהו, אתם כמעט אוטומטית אשמים בכך אם אין לכם רישיון עסק. אם אירע אירוע ביטוחי ואתם תובעים פיצוי מחברת הביטוי לה אתם משלמים במשך שנים ארוכות, חברת הביטוח יכולה להפנות לכם עורף, שכן תנאי בסיסי בכל פוליסה הוא שהעסק מתנהל על פי כל החוקים החלים עליו, לרבות חוק רישוי עסקים.

לעניין סנקציות מצד גורמי האכיפה, אי אפשר להתעלם מכך שרמת האכיפה בישראל בנושא רישוי עסקים היא נמוכה למדי, אך רמה זו יכולה להיות מאוד גבוהה עבור עסקים מסוימים. כך למשל, אם אתם מנהלים עסק בתחום המזון, התרופות או החומרים המסוכנים, אתם צפויים להיות חשופים לאכיפה אינטנסיבית שבצדה גם סנקציות בשלל צורות וגוונים. מכל הסיבות האלה, הדבר הנכון ביותר עבורכם לעשות הוא לפנות למומחה רישוי עסקים גליל ולהסדיר את רישיון העסק שלכם בהקדם.

 

מה נדרש מכם בכדי לקבל רישיון עסק?רישוי עסקים גליל

ובכן, הדבר הראשון שאתם צריכים לוודא הוא שהעסק שלכם עומד בכל הקריטריונים הנדרשים לצורך קבלת רישיון עסק. את הקריטריונים האלה אתם לא יכולים לדעת לבד וגם לא לגלות אותם באופן עצמאי על פי לשון החוק והתקנות, שכן ישנם המון ניואנסים המגולמים בנהלים למיניהם. מה שעליכם לעשות הוא לפנות לרשות המקומית ולכל רשות ממשלתית שאחראית על תחום הפעילות שלכם ולקבל הוראות מדויקות לגבי האופן בו עליכם להכין את העסק שלכם לצורך קבלת רישיון עסק. הוראות אלה יפרטו בפניכם את חובתכם לקבלת אישור עוסק של משרד הבריאות למשל, אישור ממשרד ההגנה לאיכות הסביבה כי העסק שלכם אינו פוגע בסביבה, אישור כיבוי אש שהעסק שלכם עומד בכללי בטיחות אש ומותקנות בו מערכות גילוי וכיבוי האש המתאימות לו, אישור מהנדס שמבנה העסק רשום כחוק וכדומה.

ככלל, רישיון העסק מוענק לכם על ידי הרשות המקומית שבתחומה ממוקם העסק והוא הרישיון שמאגד בתוכו את כל האישורים הנדרשים לכם לעסק. זאת אומרת, שאם אתם צריכים להוציא למשל רישיון יצרן מזון, את הרישיון הזה יהיה עליכם להוציא מול משרד הבריאות ועל פי קריטריונים שתקבלו ממשרד הבריאות, אך רישיון זה מהווה תנאי הכרחי לצורך קבלת רישיון עסק כללי לצד כל יתר התנאים הנדרשים.

זה אולי נשמע לכם מפחיד בשלב הזה, אבל רובם המכריע של הנושאים הנבחנים בתהליך של הוצאת רישיון עסק אינו דורש בדרך כלל כל נקיטת פעולה נוספת מצדכם. במקרים רבים, כל שעליכם לעשות הוא ליזום את הוצאת הרישיון ולהגיש בקשה מסודרת, רצוי בסיוע מומחה רישוי עסקים בגליל. משם, הדברים יתנהלו בעצמם עד שתקבלו את רישיון העסק המיוחל. ישנם כמובן מקרים בהם העסק שלכם אינו עומד בקריטריונים ובהתאם לכך תידרשו לבצע תיקונים ועדכונים בעסק, על מנת להבטיח את עמידתו בקריטריונים הנדרשים. גם תיקונים ועדכונים אלה הם בדרך כלל מינוריים ואינכם דורשים מכם מהלך יקר וגדול, כך שאין באמת סיבה אמיתית שבגינה אתם עלולים לרצות שלא להיכנס לזה בכלל. ההיפך הוא הנכון.

 

 

מי יכול לסייע לכם בתהליך?

התהליך של הוצאת רישיון עסק יכול להיות מאוד פשוט והוא יכול להיות מאוד מורכב, תלוי בסוג העסק ופעילותו ובהיקף הליקויים הקיימים בו. ככלל, תמיד רצוי לעבוד עם איש מקצוע שילווה אתכם, רצוי מומחה רישוי עסקים גליל, וינהל עבורכם את התהליך בצורה יעילה, מהירה, ללא טעויות ועיכובים יקרים ותוך התמקדות בפעולות הספציפיות שעליכם לבצע בכדי להשלים את המשימה.

בדיוק את זה מציע לכם המרכז לאדריכלות, שמסייע לבתי עסק בגליל גדולים כקטנים בכל ענפי הפעילות ובכל רחבי הארץ, להוציא רישיון עסק כחוק, לרבות הוצאת כל האישורים הנדרשים מכל הרשויות הממשלתיות הרלוונטיות לעסק. במרכז לאדריכלות תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע, המכסים את כל התחומים הרלוונטיים לעולם רישוי העסקים במטרה לנהל עבורכם את התהליך של רישוי עסקים גליל בצורה המהירה, היעילה והזולה ביותר. המרכז לאדריכלות מעניק שירות מקצה לקצה, החל משלב הייעוץ, דרך שלב התכנון והגשת הבקשה לרישיון עסק וכלה בניהול ההתקשרות מול הרשויות עד לקבלת הרישיון הנכסף.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
073-3748080

צרו קשר ונחזור תוך פחות מ-24 שעות

המרכז לאדריכלות
המרכז לאדריכלות

המרכז לאדריכלות מתמחה בליווי תהליכים רגולטוריים בענף הבנייה ובכלל זה הוצאת היתר בנייה לווילות ובתים פרטיים, הוצאת היתרי בנייה לתוספות בנייה, הסדרה של חריגות בנייה בדיעבד ולמעשה ניהול כלל ההתקשרות מול הרשויות המקומיות וועדות התכנון והבנייה בכל הקשור להיתרי בנייה.

המרכז לאדריכלות פועל בישראל מזה 10 שנים, במהלכן פיתח המרכז מתודולוגיות עבודה מסודרות מול עשרות רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהן העיריות הגדולות בישראל. למרכז צוות של מומחים המלווים את הלקוח משלב הייעוץ הראשוני, דרך שלב גיבוש הבקשה, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית וכלה בהגשת ערר על החלטות דחייה מצד הוועדה – כל מה שאתם צריכים בכדי להבטיח שבסופו של דבר יהיה בידיכם היתר הבנייה הנדרש לכם.

אדריכל בחריש

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

אדריכל בעומר

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

אדריכל בתל-אביב

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

אדריכל ביפו

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

אדריכל בקריות

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

אדריכל בשוהם

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

אדריכל בגני תקווה

כשאתם בונים בית חדש, אתם בונים אותו פעם אחת על הנייר ולאחר מכן מגייסים קבלן שייקח את הבית שבניתם על הנייר ויבנה בית בדיוק כמוהו,

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!